کاخ سفید؛ منبع اطلاعات نادرست کرونایی در آمریکا

22:00 - 29 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۶۱۱
گاردین در گزارشی به ابهامات پیرامون شیوع ویروس کرونا پرداخته و می‌نویسد که درباره آمریکا موضوع متفاوت است و بسیاری از این خبرهای نادرست مستقیما از کاخ سفید خارج می‌شوند.

- پایگاه «گاردین» در گزارشی به این نکته اشاره می‌کند که منبع اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا در آمریکاست.

این گزارش می‎گوید «سوالات کلیدی بسیاری درباره ویروس کرونا وجود دارد که دانشمندان در سراسر جهان تاکنون پاسخی برای آن‌ها نیافته‎اند و یافتن پاسخ برای آنها مدت زمان بسیاری طول خواهد کشید؛ سوالاتی مانند اینکه دقیقا ویروس کرونا از کجا آمده است؟ درمان و داروی آن چه مدت زمانی طول خواهد کشید؛ چه زمانی برای بازگشت به وضعیت عادی مناسب خواهد بود؟ اغلب پاسخ‌های متقاعد کننده‌ای برای این سوالات تاکنون وجود نداشته است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است «در آمریکا اطلاعات نادرست به طور مستقیم از کاخ سفید بیرون می‌آید؛ ادعا‌های بی اساس پزشکان، مطالعات چالشی و کذب‌های آشکار نیز از جمله مواردی هستند که از سوی حامیان ترامپ تکرار می‌شود.»

گاردین در ادمه به برخی ادعا‌ها و اخبار نادرستی که از سوی مقامات آمریکا منتشر شده، اشاره می‌کند.

دستور ماندن در خانه تاثیری در درمان کرونا ندارد

یکی از ادعا‌هایی که از سوی مقام‎های آمریکا مطرح شده، این است که دستور ماندن در خانه تاثیری در مهار ویروس کرونا ندارد.

دونالد ترامپ، همچنان مصمم به بازگشایی مشاغل در ایالت‌ها و بازگشت زندگی به روال عادی در این کشور است.

با این وجود بررسی اطلاعات جمع آوری شده حاکی از نادرست بودن این ادعاست.

گاردین می‌نویسد «متخصصان سلامت عمومی بر این عقیده هستند که قرنطینه زندگی انسان‌ها را نجات داده است.»

 

آمار قربانیان کرونا در آمریکا

یکی دیگر از ادعا‌هایی که مقامات آمریکا آن را مطرح کرده بودند این بود که درباره آمار تلفات کرونا در این کشور اغراق شده است.

گاردین می‎گوید «مخالفان قرنطینه در آمریکا مدعی هستند که افراد کمتری از آمار اعلام شده در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‎اند.»

با این وجود ارزیابی اطلاعات درباره آمار قربانیان کرونا در آمریکا حاکی از آن است که احتمالا افراد بسیار زیادتری از آمار رسمی اعلام شده در این کشور، بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‎اند.

هیدروکسی کلروکین درمانی برای کرونا

یکی دیگر از ادعا‌هایی که از سوی «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، مطرح شده بود این بود که «هیدروکسی کلروکین»، کرونا را درمان می‌کند؛ این ادعا با واکنش بسیاری از مقام‎های پزشکی در داخل و خارج از این کشور مواجه شد و بسیاری از نهاد‌های پزشکی در این باره هشدار دادند.

ادعای آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا

طی هفته‌های اخیر مقام‎های آمریکا که در مهار ویروس کرونا با شکست مواجه شده‎اند، با متهم کردن دیگر کشورها قصد دارند تا توجه افکار عمومی را از این شکست منحرف کنند.

مقام‎های آمریکا و به خصوص ترامپ مدعی هستند که منشا ویروس کرونا آزمایشگاه «ووهان» است و با این وجود مدرکی بر این ادعای خود ارائه نداده‎اند.

این در حالی است که بسیاری از نهاد‌های اطلاعاتی و تحقیقاتی دست ساز بودن ویروس کرونا و یا ایجاد هرگونه جهش در ساختار ژنتیکی آن را رد کرده‎اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *