تامین زیرساختهای لازم برای ارایه خدمات بیمهای بدون ارایه نسخه فیزیکی توسط شرکتهای بیمهای
- طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، غلامرضا سلیمانی به شرکتهای بیمهای ابلاغ کرد تا به منظور تسهیل دسترسی بیمهگذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمهنامههای خود و ارائه خدمات بیمهای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمهنامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات چهار گانه زیر را انجام دهند:
بر اساس این گزارش رییس کل بیمه مرکزی در این ابلاغیه شرکتهای بیمهای را موظف کرده است تا زیرساختهای لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی کلیه اطلاعات بیمهنامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمهگذاران خود فراهم کنند.
رییس شورای عالی بیمه هم چنین به شرکتهای بیمهای تاکید کرده است که کلیه بیمهنامههای شخص ثالث خود را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر کرده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمهنامه را از طریق ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمهنامه از بیمه مرکزی ایران و نیز از آن شرکت را به بیمهگذاران خود اعلام کنند.
سلیمانی در این ابلاغیه اعلام کرده است که شرکتهای بیمهای کلیه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمهنامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمهنامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به ارائه بیمهنامه فیزیکی انجام دهند.
رییس کل بیمه مرکزی شرکتهای بیمهای را موظف کرده است که این موارد را از طرق مقتضی به اطلاع بیمهگذاران و سایر ذینفعان برسانند.