کرونا در انگلیس؛ وخامت اوضاع سالمندان و هشدار بانک‌های غذا به دلیل افزایش متقاضیان

13:22 - 27 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۱۱۷۷
انگلیس به عنوان کشور کرونا زده همچنان با روندی صعودی کرونا دست به گریبان بوده و انتقاد‌ها به عملکرد ضعیف دولت جاسون در این بحران رو به افزایش است.
کرونا در انگلیس؛ وخامت اوضاع سالمندان و هشدار بانک‌های غذا به دلیل افزایش متقاضیان - انگلیس در میان سایر کشور‌هایی که با ویروس کرونا دست به گریبان هستند در جایگاه چهارم جدول جهانی قرار دارد.

بحران کرونا در این کشور مراکز نگهداری از سالمندان را به شدت تحت تاثیر قرار داده به طوری که کمبود تجهیزات محافظتی باعث شده شمار قابل توجهی از قربانیان کرونا را سالمندان تشکیل بدهند.

به گزارش ایوینینگ استاندارد، طبق آمار رسمی از هر ۴ مورد مرگ در مراکز نگهداری از سالمندان انگلیس و ولز یک مورد بر اثر ابتلا به کرونا رخ می‌دهد.

مقیاس وضعیت فاجعه بار در مراکز نگهداری از سالمندان این حقیقت را نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر از ساکنان این مراکز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بر اساس آمار دفتر ملی انگلیس، یک چهارم از مرگ و میر‌هایی که در مراکز نگهداری از سالمندان رخ می‌دهد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش می‌شود.

اما این در حالی است که کارشناسان بر این باورند که شمار واقعی مرگ و میر در خانه سالمندان انگلیس به دلیل آنکه بیماری افراد تشخیص داده نمی‌شود ممکن هزاران مورد بیشتر از آمار واقعی باشد.

این آمار باعث می‌شود تا دولت بوریس جانسون، برای بهبود دادن وضعیت سلامت و ایمنی سالمندان بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار بگیرد.
دولت جانسون با اتهاماتی مبنی بر اینکه در مراحل نخست شیوع این ویروس به بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اجازه داده تا از بیمارستان‌ها ترخیص شده و به خانه سالمندان فرستاده شوند، رو به رو است. 

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد از دوم ماه مارس تا نخستین روز ماه مه، ۴۵ هزار و ۸۹۹ مورد مرگ در خانه سالمندان انگلیس به ثبت رسیده که ۱۲ هزار و ۵۲۶ مورد در گواهی فوت ویروس کرونا ذکر شده است.

بحران کرونا در انگلیس همانند بسیاری از کشور‌های اروپایی باعث شد تا مراجعه افراد کم درآمد و فقیر به بانک‌های غذا با افزایش چشمگیری رو به رو شود.

به گزارش گاردین، بانک‌های غذا در انگلیس به دولت جانسون هشدار دادند که دیگر قادر نیستند به تنهایی این کار انجام بدهند و نیاز به کمک و حمایت دولت دارند.

بزرگ‌ترین شبکه بانک مواد غذایی انگلیس هشدار داده است که بانک‌های غذا به دلیل افزایش تقاضا برای دریافت بسته‌های ضروری مواد غذایی که خانواده‌های کم درآمد که با مشکلات اقتصادی در بحران کرونا با آن دست به گریبان هستند، همکاری کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *