معاون سازمان ثبت اسناد: طرح برون سپاری تهیه نقشههای کاداستر در چهار استان کشور اجرا شد
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر این مطلب که امسال مشکلی برای تامین بودجه اجرای طرح کاداستر وجود ندارد، گفت:استانها میتوانند در تعامل با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این طرح را به طور کامل اجرائی کنند.
خبرگزاری میزان -
وی با تاکید بر این مطلب که امسال مشکلی برای تامین بودجه اجرای طرح کاداستر وجود ندارد، تاکید کرد: طرح برون سپاری تهیه نقشههای کاداستر نیز به صورت پایلوت در چهار استان کشور اجرایی شده است، زیرا استفاده از نیروهای نقشه بردار سازمان موجب طولانی شدن زمان اجرای این طرح میشد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:در راستای اجرای طرح کاداستر آمار خوبی در زمینه جانمایی نقشهها وجود دارد، اما باید توجه داشت که رسالت اصلی طرح کاداستر در مرحله تثبیت نقشهها و صدور اسناد کاداستری است و این مهم باید مورد توجه ویژه استانها قرار گیرد.
هاشمی مقدم افزود:برنامه این است که ظرف دوسال آینده با کمک نقشه برداران با تجربه، تامین بودجه و استفاده از توان نیروهای تخصصی طرح کاداستر بطور کامل اجرایی شود.
وی ضمن بیان این مطلب که مقدمات لازم برای حل مشکلات واحدهای اجرای بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فراهم شده است، گفت:برای شناسایی مدیونین نیز سامانه جدیدی طراحی شده و به زودی مورد استفاده قرار میگیرد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اخذ مجوز جذب ۳۰۰ نفر نیروی انسانی مورد نیاز سازمان ثبت اسناد در بخش تخصصی طی سال جاری اشاره کرد و گفت:در سال آینده نیز نسبت به جذب نیروهای موردنیاز سازمان ثبت اسناد اقدام خواهد شد.
هاشمی مقدم با بیان این مطلب که در رابطه با دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق آسیب شناسی بسیار خوبی شده است، تاکید کرد:با توجه به اینکه فرایند اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی زمان بر بوده و باید در زمان خاص خود انجام شود، با استفاده از قوانین موجود آسیب شناسی لازم درباره این دفاتر انجام شده و پیشنهادات اصلاحی لازم نیز ارائه شده است.
وی عنوان کرد:در حوزه دفاتر ازدواج نیز خلاءهای بسیار زیادی وجود داشته که با تشکیل کارگروه تخصصی قوی، آسیبهای موجود شناسایی شده و در آینده نزدیک حل خواهند شد.
هاشمی مقدم، یاد و خاطره احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را نیز گرامی داشت و تاکید کرد:آن مرحوم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضاییه در کمال ابتکار و تدبیر تحولات بزرگی را ایجاد کرده اند.
وی با اشاره به این مطلب که اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دوره مدیریتی اخیر خود رونق داشته و سربلند بوده است، خاطرنشان کرد: در دوره جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از فرهیختگان قوه قضاییه منصوب شده است و تلاش دارد که برنامههای این سازمان منطبق بر برنامههای تحولی قوه قضاییه باشد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهارداشت:در دوره جدید مدیریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تلاش شده که موارد باقی مانده و مواردی که به دلیل وجود موانعی اجرا نشده بود را با تمام وجود و با دقت و درایت به انجام برساند.
در این آیین ضمن تقدیر از خدمات هشت ساله رضا طالبی زاده، مدیرکل سابق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، علی محمودی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل منصوب شد.
- سید محمد هاشمی مقدم در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید اداره کل ثبت اسناد استان کرمان با اشاره به کمبود اعتبارات برای اجرای طرح کاداستر در گذشته، عنوان کرد: این مشکل در زمان کنونی با توجه به تلاش چشمگیر و جهادی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حل شده است وامسال براساس مصوبه مجلس نیم درصد حق الثبت درآمدی خدمات ثبت به این کار اختصاص یافته ومی تواند راهگشا بوده و سازمان ثبت اسناد را از محدودیت دراجرای طرح کاداستر نجات دهد.
وی با تاکید بر این مطلب که امسال مشکلی برای تامین بودجه اجرای طرح کاداستر وجود ندارد، تاکید کرد: طرح برون سپاری تهیه نقشههای کاداستر نیز به صورت پایلوت در چهار استان کشور اجرایی شده است، زیرا استفاده از نیروهای نقشه بردار سازمان موجب طولانی شدن زمان اجرای این طرح میشد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:در راستای اجرای طرح کاداستر آمار خوبی در زمینه جانمایی نقشهها وجود دارد، اما باید توجه داشت که رسالت اصلی طرح کاداستر در مرحله تثبیت نقشهها و صدور اسناد کاداستری است و این مهم باید مورد توجه ویژه استانها قرار گیرد.
هاشمی مقدم افزود:برنامه این است که ظرف دوسال آینده با کمک نقشه برداران با تجربه، تامین بودجه و استفاده از توان نیروهای تخصصی طرح کاداستر بطور کامل اجرایی شود.
وی ضمن بیان این مطلب که مقدمات لازم برای حل مشکلات واحدهای اجرای بند ب ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فراهم شده است، گفت:برای شناسایی مدیونین نیز سامانه جدیدی طراحی شده و به زودی مورد استفاده قرار میگیرد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اخذ مجوز جذب ۳۰۰ نفر نیروی انسانی مورد نیاز سازمان ثبت اسناد در بخش تخصصی طی سال جاری اشاره کرد و گفت:در سال آینده نیز نسبت به جذب نیروهای موردنیاز سازمان ثبت اسناد اقدام خواهد شد.
هاشمی مقدم با بیان این مطلب که در رابطه با دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق آسیب شناسی بسیار خوبی شده است، تاکید کرد:با توجه به اینکه فرایند اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی زمان بر بوده و باید در زمان خاص خود انجام شود، با استفاده از قوانین موجود آسیب شناسی لازم درباره این دفاتر انجام شده و پیشنهادات اصلاحی لازم نیز ارائه شده است.
وی عنوان کرد:در حوزه دفاتر ازدواج نیز خلاءهای بسیار زیادی وجود داشته که با تشکیل کارگروه تخصصی قوی، آسیبهای موجود شناسایی شده و در آینده نزدیک حل خواهند شد.
- بیشتربخوانید:
- تفاهم نامه مشترک بین سازمان ثبت اسناد و سازمان جنگلها با موضوع تسریع در صدور اسناد کاداستر به امضا رسید
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش ابتدایی سخنان خود از سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده لایق نظامی و الگوی کامل خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت:این شهید گرانقدر، تربیت یافته مکتب امام و مقام عظمای ولایت بود و تمام وجود خود را وقف اسلام و نظام کرده بود.
هاشمی مقدم، یاد و خاطره احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را نیز گرامی داشت و تاکید کرد:آن مرحوم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و قوه قضاییه در کمال ابتکار و تدبیر تحولات بزرگی را ایجاد کرده اند.
وی با اشاره به این مطلب که اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دوره مدیریتی اخیر خود رونق داشته و سربلند بوده است، خاطرنشان کرد: در دوره جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از فرهیختگان قوه قضاییه منصوب شده است و تلاش دارد که برنامههای این سازمان منطبق بر برنامههای تحولی قوه قضاییه باشد.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهارداشت:در دوره جدید مدیریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تلاش شده که موارد باقی مانده و مواردی که به دلیل وجود موانعی اجرا نشده بود را با تمام وجود و با دقت و درایت به انجام برساند.
در این آیین ضمن تقدیر از خدمات هشت ساله رضا طالبی زاده، مدیرکل سابق اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، علی محمودی به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل منصوب شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *