هشدار کارشناسان درباره موج دوم کرونا؛ آمریکا ۴ موج را تجربه می‌کند

17:47 - 21 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۹۶۲۱
کاهش محدودیت های ترددی در پی کاهش آمار روزانه مبتلایان و قربانیان بیماری کرونا، هشدار کارشناسان را در مورد موج های بعدی کرونا در پی داشته است.
هشدار کارشناسان درباره موج دوم کرونا؛ آمریکا ۴ موج را تجربه می‌کند بیماری «کرونا» تاکنون در سراسر جهان بیش از ۴ میلیون نفر را مبتلا کرده و سبب مرگ بیش از ۲۸۰ هزار نفر شده است.
 
بسیاری از کشور‌ها از جمله بحران زده‌ترین آنها در پی کاهش آمار روزانه مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این بیماری، اقدام به کاهش محدودیت‌ها کرده اند؛ اقدامی که با هشدار کارشناسان مبنی بر شروع موج دوم شیوع اپیدمی مواجه شد.

شمار زیادی از کشور‌های بحران زده جهان مانند «ایتالیا»، «اسپانیا»، ... در پی اعمال قرنطینه و محدودیت‌های ترددی شدید، موفق شدند نرخ روزانه مبتلایان و مرگ و میر را کاهش داده و در نتیجه این موفقیت، محدودیت‌ها را تا حدی تسهیل کنند.
 
اما نگرانی از بروز موج بعدی این بیماری، سایه سنگینی بر امنیت روانی و بهداشتی کشور‌های مختلف انداخته است.
 
دولت «کره جنوبی»، روز یکشنبه در مورد آغاز موج دوم این بیماری در این کشور هشدار داد.

پایگاه «فوربس» در گزارشی به دلایل هشدار کارشناسان در مورد آغاز موج دوم کرونا پرداخته و می‌نویسد «به موازات اقدام کشور‌های مختلف جهان در لغو تدریجی محدودیت‌های کرونایی، کارشناسان بهداشتی و پزشکی در مورد موج دوم این بیماری که به مراتب کُشنده‌تر از موج اول خواهد بود، هشدار می‌دهند.»

«لوتار ویلر»، رییس موسسه «رابرت کُخ» آلمان و متخصص برجسته بیماری‌های عفونی این کشور پیشتر در مورد بروز موج دوم و سوم بیماری کرونا هشدار داده بود.

این در حالی است که براساس اسناد داخلی ارتش «اسپانیا»، این کشور دو موج برای کرونا پیش بینی کرده است.

پیش بینی‌ها برای کرونا زده‌ترین کشور جهان یعنی آمریکا که تاکنون یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۳۱۸ مورد ابتلا و ۸۰ هزار و ۴۰ مورد مرگ و میر را ثبت کرده، ناامیدکننده است.
 
انتظار می‌رود این کشور دستکم با چهار موج کرونا مواجه شود.
به نظر می‌رسد بدون وجود واکسن این بیماری که خوش بینانه‌ترین تخمین‌ها از ورود آن به بازار در پایان سال ۲۰۲۱ سخن می‌گویند، موج‌های شیوع کرونا ادامه خواهد داشت.

تاکنون ارزیابی‌های متفاوتی در مورد مصونیت از این بیماری انجام شده است.
 
در حالی که محققان انگلیسی ابتلای ۱۰ درصد از جمعیت جهان به این بیماری را پایانی بر تهدید آن و آغاز مصونیت می‌دانند، «ویلر»، بر این باور است که این امر تنها در پی ابتلای ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت جهان به کرونا حاصل می‌شود.

تجربه تاریخی نشان می‌دهد که موج دوم بیماری‌ها مانند آنچه در مورد «آنفلوآنزای اسپانیا» در سال ۱۹۱۸ رخ داد و ۵۰۰ میلیون نفر یا یک سوم جمعیت جهان را آلوده کرد، دشوار‌تر بوده و برای جوانان خطرناک‌تر شده بود.

از این رو متخصصان در مورد موج بالقوه دوم بیماری کرونا هشدار داده و از همه می‌خواهند که خود را برای مواجهه با آن آماده کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *