برنامه مجازی ستاد گردشگری شهر تهران برای شبهای احیا
کاظمی در گفتوگو با میزان به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری مجازی در ماه رمضان پرداخت و گفت: ستاد گردشگری شهر تهران با شیوع کرونا تمامی اقدامات خود را بر بستر فضای مجازی متمرکز کرد تا با حفظ پروتکلهای بهداشتی مردم بتوانند با استفاده از فضای مجازی از این خدمات استفاده کنند.
وی ادامه داد: در ماه رمضان این برنامهها بیشتر رویکرد مذهبی و دینی پیدا کرد که این مساله با نزدیک شدن به شبهای قدر بیشتر فضای معنوی و توجه به بحثهای قرآنی را پیدا میکند برای مثال در موزههای قرآنی نسخ خطی را به مردم معرفی میکنیم.
رئیس ستاد گردشگری شهر تهران با بیان اینکه استقبال مردم از گردشگری مجازی خوب بوده است، تصریح کرد: تولیدات ستاد گردشگری شهر تهران در بسترهای مختلفی بازنشر شد که بیانگر استقبال مردم از این برنامهها بود. همچنین این برنامهها از سوی معاونت مناطق مختلف شهرداری هم انعکاس داده میشود که بر اساس آخرین آماری که در اختیار داریم، این تولیدات به روزانه با استقبال حداقل ۴ هزارنفری مردم روبهرو میشود که این آمار قطعا از این میزان بیشتر است.
کاظمی با بیان اینکه در ماه رمضان مسابقه خاصی پیشبینی نشده است، خاطرنشان کرد: معرفی آداب و رسوم ماه رمضان در ادوار گذشته و جاذبههای گردشگری موزه قرآن، موزه ملک و موزه امام علی (ع) به خصوص قرآنهای تاریخی این موزهها از جمله اقداماتی است که در دستورکارمان قرار دارد.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه سامانه گردشگری پرداخت و تاکید کرد: با پیگیریهایی که در این حوزه در حال انجام میشود فکر میکنم فاز اولیه آن تا پیش از تابستان به نقطه مطلوبی برسد و مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.
شایان ذکر است به گفته رییس ستاد گردشگردی تهران، تهران تاکنون سامانه جامع گردشگری را که به مردم در زمینههای مختلف پاسخگو باشد را نداشت و اگرچه شرکتهای مختلف به طور پراکنده این کار را انجام دادند، اما اقدامات صورت گرفته جامعیت لازم در این زمینه را نداشت. در این سامانه تمامی مراکز جامع خدماتی، فرهنگی، هنری، تاریخی گردشگری، مذهبی و حتی مراکز خرید در کنار مراکز درمانی بهداشت و بیمارستانها معرفی میشوند که هدف از این کار معرفی جنبههای مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت است.