آمار جهانی کرونا در ۱۸ اردیبهشت؛ نزدیک شدن شمار مبتلایان به رقم ۴ میلیون نفر

10:02 - 18 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۸۸۲۵
سیر صعودی شیوع بیماری کرونا همچنان ادامه دارد و شمار مبتلایان به این بیماری در حال نزدیک شدن به رقم ۴ میلیون نفر است. ضمن این که شمار قربانیان کرونا نیز به رقم ۲۶۵ هزار و ۸۴ نفر رسید.
آمار جهانی کرونا در ۱۸ اردیبهشت؛ نزدیک شدن شمار مبتلایان به کرونا به رقم ۴ میلیون نفر شیوع بیماری «کرونا» در بیش از ۲۱۰ کشور جهان تاکنون مرگ ۲۶۵ هزار و ۸۴ نفر را رقم زده است. ضمن این که شمار مبتلایان به این بیماری نیز به رقم ۳ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۹۵۱ نفر رسید.

خبر امیدوارکننده این که یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۹۵ نفر توانسته اند پس از طی دوره درمان بهبود یابند و وضعیت ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۷۲ نفر از مبتلایان نیز پایدار گزارش شده است.

آخرین خبر‌ها از کرونا در کشور‌های مختلف جهان به شرح زیر است:


- آمریکا


«آمریکا»، با ثبت یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۸۳ مورد ابتلا به بیماری کرونا و ۷۴ هزار و ۸۰۷ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری در صدر بحران زده‌ترین کشور‌های جهان قرار دارد.

وضعیت در این کشور به حدی بحرانی است که «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا بامداد امروز، شیوع کرونا و پیامد‌های ناشی از آن را بدتر از حمله به «پرل هاربر» در جنگ جهانی دوم و حادثه ۱۱ سپتامبر توصیف کرد.


- اسپانیا


«اسپانیا»، که با ثبت ۲۵۳ هزار و ۶۸۲ مورد ابتلا بحران زده‌ترین کشور قاره سبز از لحاظ شمار مبتلایان است، تاکنون ۲۵ هزار و ۸۵۷ مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را ثبت کرده است.


- ایتالیا


«ایتالیا»، دومین کشور بحران زده قاره سبز تاکنون ۲۹ هزار و ۶۸۴ مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را ثبت کرده است. تاکنون ۲۱۴ هزار و ۴۵۷ نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند.


- انگلیس


«لندن»، تاکنون ۲۰۱ هزار و ۱۰۱ مورد ابتلا و ۳۰ هزار و ۷۶ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرد. با ثبت آمار جدید تلفات کرونا در انگلیس، این کشور اکنون مرگبارترین کشور قاره سبز در پی بحران شیوع کروناست.


- فرانسه


«فرانسه»، نیز با ثبت ۱۷۴ هزار و ۱۹۱ مورد ابتلا و ۲۵ هزار و ۸۰۹ مورد مرگ و میر از جمله بحران زده‌ترین کشور‌های جهان است.


- آلمان


«آلمان»، به رغم پایین نگهداشتن آمار مرگ و میر خود در رقم ۷ هزار و ۲۷۵ مورد، تاکنون ۱۶۸ هزار و ۱۶۲ مورد ابتلا را ثبت کرده است.


- روسیه


«روسیه»، به عنوان پهناورترین کشور جهان در هفته جاری با صورت جدی‌تر شیوع بحران مواجه شده و در روز‌های گذشته روزانه بیش از ۱۰ هزار مورد ابتلا را ثبت کرده است.

۱۶۵ هزار و ۹۲۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و یک هزار و ۵۳۷ روسی نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.


- ترکیه


«ترکیه»، هشتمین کشور بحران زده جهان، تاکنون ۱۳۱ هزار و ۷۴۴ مورد ابتلا و ۳ هزار و ۵۸۴ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۲۳۵ مورد جدید ابتلا و ۶۴ مورد جدید مرگ بر اثر کرونا ثبت شد.

به نظر می‌رسد کاهش محدودیت‌ها در این کشور نقش مهمی در جهش آمار مذکور داشته است.


- برزیل و کشور‌های آمریکای لاتین


کشور‌های آمریکای لاتین در هفته‌های گذشته شاهد سیر صعودی شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا بوده اند.

از «برزیل» خبر می‌رسد تاکنون ۱۲۶ هزار و ۶۱۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۸ هزار و ۵۸۸ نفر نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند.

«پرو»، دومین کشور بحران زده آمریکای لاتین نیز تاکنون ۵۴ هزار و ۸۱۷ مورد ابتلا و یک هزار و ۵۳۳ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

«اکوادور» که انتظار می‌رود به بحرانی‌ترین کشور این منطقه مبدل شود تاکنون ۳۱ هزار و ۸۸۱ مورد ابتلا و یک هزار و ۶۱۸ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.


- چین


این کشور در ساعات گذشته تنها ۲ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده است.

آمار چین به این صورت است: ۸۲ هزار و ۸۸۵ مورد ابتلا و ۴ هزار و ۶۳۳ مرگ.


- کانادا


«کانادا» تاکنون ۶۳ هزار و ۴۹۶ مورد ابتلا و ۴ هزار و ۲۳۲ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.


- هند


دومین کشور پرجمعیت جهان نیز تاکنون ۵۳ هزار و ۲۵ مورد ابتلا و یک هزار و ۷۸۵ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری را ثبت کرده است.

- بلژیک


«بروکسل» اعلام کرده تاکنون ۵۰ هزار و ۷۸۱ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و ۸ هزار و ۳۳۹ نفر نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند.


- عربستان و کشور‌های غرب آسیا


«عربستان» تاکنون ۳۱ هزار و ۹۳۸ مورد ابتلا به کرونا و ۲۰۹ مورد مرگ و میر ناشی از آن را ثبت کرده است.

از «قطر» نیز خبر می‌رسد تاکنون ۱۷ هزار و ۹۷۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۲ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

براساس آمار‌های «امارات»، تاکنون ۱۵ هزار و ۷۳۸ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و ۱۵۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

«کویت» نیز تاکنون ۶ هزار و ۲۸۹ مورد ابتلا و ۴۲ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.

«بحرین» اعلام کرد تاکنون ۳ هزار و ۹۳۴ مورد ابتلا و ۸ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.


- اراضی اشغالی


«رژیم صهیونیستی» تاکنون ابتلای ۱۶ هزار و ۳۱۰ نفر و مرگ ۲۳۹ نفر را اعلام کرده است.


- کره جنوبی


موفق‌ترین کشور جهان در مهار شیوع کرونا، شمار مبتلایانش را همچنان در بازه ۱۰ هزار نفر نگه داشته است.
 
این کشور در ساعات گذشته ۴ مورد جدید ابتلا و یک مورد جدید مرگ را ثبت کرد تا آمار مبتلایان و تلفات ناشی از کرونا در این کشور به ترتیب به رقم ۱۰ هزار و ۸۱۰ مورد و ۲۵۶ مورد برسد.


- آفریقای جنوبی و کشور‌های آفریقایی


«آفریقای جنوبی»، بحران زده‌ترین کشور آفریقایی تاکنون ۷ هزار و ۸۰۸ مورد ابتلا و ۱۵۳ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

«مصر»، دومین کشور بحرانی قاره آفریقا، از ابتلای ۷ هزار و ۵۸۸ نفر و مرگ ۴۶۹ نفر در این کشور خبر می‌دهد.

«مراکش»، دیگر کشور بحران زده آفریقا نیز ۵ هزار و ۴۰۸ مورد ابتلا و ۱۸۳ مورد مرگ و میر بر اثر کرونا در این کشور ثبت کرده است.

«الجزایر» نیز با ثبت ۴ هزار و ۹۹۷ مورد ابتلا و ۴۷۶ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در رده چهارم بحران زده‌ترین کشور‌های آفریقایی قرار دارد.


- افغانستان


این کشور جنگزده که با حملات گسترده طالبان و حضور نظامیان آمریکایی دست و پنجه نرم می‌کند با ثبت ۳ هزار و ۳۹۲ مورد ابتلا و ۱۰۴ مورد مرگ و میر در آستانه بحرانی انسانی و بهداشتی قرار دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *