سرعت بخشی به امور مراجعین با پیاده سازی فرآیند استعلام الکترونیک
- در راستای مکانیزه کردن فرآیندهای ثبتی و اجرای سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نشستی با حضور مدیران کل و کارشناسان ادارات امور مالیاتی و ثبت اسناد و املاک فارس برگزار شد.
در این جلسه سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با تشریح بخشی از اقدامات سازمانی صورت پذیرفته با هدف تسریع و تسهیل فرایندهای ارایه خدمات در ادارات ثبتی این استان این فعالیت ها را همسو با اهداف دولت الکترونیک دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پیاده سازی فرآیندهای مکانیزه به جهت لزوم حفظ سلامت شهروندان در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر ضروری می باشد، لزوم سرعت بخشی به امور مراجعین هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر ادارات متولی را می طلبد.
وی تصریح کرد: بر اساس تبصره ۴ماده ١٨٧ قانون مالیات های مستقیم، الکترونیکی شدن استعلامات املاک مسکونی از سوی دفاتر اسناد رسمی و پاسخ از سوی ادارات مالیاتی سهم قابل ملاحظه ای در عدم مراجعه متقاضیان، سرعت بخشی در پاسخگویی، عدم دخالت اشخاص در پاسخ استعلام ها و در نتیجه سهم قابل ملاحظه ای در نیل به اهداف دولت الکترونیک خواهد داشت.
هاشمی ضمن بیان این که مقرر شده این طرح از ٢٠اردیبهشت ماه سال جاری در دفاتر اسناد رسمی شیراز و از ٢٧ اردیبهشت در سراسر استان اجرایی شود همکاری و تعامل ادارات امور مالیاتی استان با ادارات ثبت اسناد و املاک را مهم ترین تضمین در جهت اجرای بهینه آن دانست و ابراز داشت: با هدف تسریع و تسهیل امور مراجعین و شفاف سازی فرایندهای ارائه خدمات تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و در این مسیر از دیگر ارگان های مرتبط درخواست همکاری داریم.
در ادامه جلسه حاضرین ضمن هم اندیشی و تبادل نظر راهکارهای اجرای مطلوب فرایند فوق را بررسی کردند و تدابیر لازم اتخاذ شد.