کرونا در آمریکا؛ تردید درباره دقیق بودن آمار مرگ و اعتراض‌ به قرنطینه

13:46 - 17 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۸۶۲۱
بحران کرونا در آمریکا باعث شده تا اعتراض‌های ایالتی برای بازگشایی مشاغل و پایان قرنطینه شدت یابد.
کرونا در آمریکا؛ تردیدها درباره آمار دولتی و اعتراض‌ به قرنطینه - آمریکا از لحاظ شدت درگیری با ویروس کرونا همچنان در صدر جدول جهانی قرار دارد و سوء مدیریت مقام‌های اجرایی و بی توجهی دونالد ترامپ، باعث شده تا آمریکا به کشوری کرونا زده مبدل شود.

از همان نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا در آمریکا، شهروندان این کشور به آمار رسمی تلفات و مبتلایان کرونا بسیار تردید داشتند.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۵ درصد از مردم آمریکا معتقدند که آمار مرگ و میر کرونا بیشتر از آماری است که در رسانه‌های کشور اعلام می‌شود.

همچنین بر اساس نظرسنجی Axios-Ipsos، دموکرات‌ها بر این باورند که شمار تلفات کرونایی در آمریکا کمتر از آمار واقعی اعلام می‌شود.

طبق نظرسنجی انجام شده، ۶۳ درصد از دموکرات‌ها گفته‎اند که شمار افرادی که بر اثر کرونا در کشور جان باختند بیشتر از تعدادی است که گزارش می‌شود.
علاوه بر آن جمهوریخواهان نیز به آمار کرونا اعتماد ندارند؛ ۴۰ درصد از آنها بر این باورند که آمار اعلام شده بیشتر از آمار رسمی است و ۲۴ درصد از آنها آمار رسمی را پایین‌تر از آمار واقعی می‌دانند.

در نظرسنجی انجام شده، هزار و ۱۲ شهروند آمریکایی حضور داشتند که ۳۲ درصد از آنها آمار تلفات کرونا را دقیق و درست می‌دانند.

این در حالی است که در ادامه روزهای کرونایی آمریکا، اعتراض‌ها و نارضایتی‌ها به دلیل محدودیت‌های رفت و آمد و قرنطینه در بسیاری از ایالت‌ها مشاهده می‌شود.

به گزارش دیلی میل، صد‌ها معترض خشمگین در مقابل مجلس ایالتی «ماساچوست»، تجمع کردند و خواستار پایان دادن محدودیت‌های قرنطینه شدند.

نماینده معترضان در حالی که میکروفن در دست داشت فریاد می‌زد «دولت آمریکا دست به خودکشی ملی زده است»، «فروپاشی اقتصادی رقم خورده» و «هزاران شغل ورشکسته و به تعطیلی کشانده شدند.»

همچنین کمبود مواد غذایی در بحران کرونا باعث شده تا فروشگاه با کمبود گوشت مواجه شده و فروشگاه‌های مواد غذایی نسبت به جیره بندی گوشت و کاهش مصرف آن هشدار بدهند.

برخی از فروشگاه‌های موادغذایی به دلیل کمبود گوشت، این کالا را از فهرست خود حذف کردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *