نگاهی به وضعیت بحران زده‌ ترین کشورهای اروپایی در جریان شیوع کرونا

14:41 - 10 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۷۰۴
قاره اروپا در پی مواجهه با بحران شیوع کرونا با مشکلات متعددی مواجه شد، اما اسپانیا و ایتالیا در این میان بحران زده‌ترین کشور‌های اروپایی لقب گرفتند.
نگاهی به وضعیت بحران زده‌ ترین کشورهای اروپایی در شیوع کرونا ویروس «کرونا» که تاکنون ۳ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۵۸۸ نفر را در سراسر جهان مبتلا ساخته و مرگ ۲۱۸ هزار و ۲۸ نفر را رقم زده، برای کشور‌های اروپایی به کابوسی بلندمدت مبدل شده که علاوه بر گرفتن جان هزاران نفر، اقتصاد آنها را با بحران مواجه ساخته، زمزمه‌های جدایی از اتحادیه اروپا را به صدا‌هایی واضح مبدل کرده و حوزه اجتماعی را با انواع تبعیض‌های نژادی و راستگرایی افراطی به خطر انداخته است.

اختصاص پنج جایگاه از ۱۰ جایگاه بحران زده‌ترین کشور‌ها در مواجهه با بحران کرونا به لحاظ مرگ و میر و ابتلا، به کشور‌های قاره اروپا، نشان می‌دهد که ویروس کرونا تا چه حد برای این کشور‌ها فاجعه بار بوده است.

اما در میان این پنج کشور اروپایی، «اسپانیا» و «ایتالیا» را باید بحران زده‌ترین کشور‌ها نامید.
 
اسپانیا که تاکنون ۲۳۲ هزار و ۱۲۸ مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده، پس از «آمریکا»، بالاترین میزان شمار مبتلایان به این بیماری را در جهان دارد؛ این کشور همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۸۲۲ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.

اما وضع برای ایتالیا متفاوت است؛ این کشور با ثبت ۲۷ هزار و ۳۵۹ مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا پس از آمریکا بحران زده‌ترین کشور جهان است؛ شمار مبتلایان به کرونا در این کشور نیز براساس جدیدترین آمار‌ها ۲۰۱ هزار و ۵۰۵ مورد اعلام شده است.

باید توجه داشت که گزارش‌های متعددی از کشور‌های اروپایی در مورد نادرست بودن آمار ارائه شده، وجود دارد و قریب به اتفاق بر تفاوت آمار واقعی با آمار رسمی مبتلایان و قربانیان تاکید دارند.
به گزارش پایگاه‎های «ژاکوبین و اکسپرس»، اسپانیا و ایتالیا در حالی با فاجعه شیوع کرونا مواجه شده اند که تولید ناخالص داخلی این دو کشور هنوز نتوانسته به سطح اقتصادی پیش از بحران مالی ۲۰۰۲ برسد؛ متوسط دستمزد‌های واقعی در این کشور‌ها سقوط کرده و به نابرابری اجتماعی دامن زده است؛ افزایش بدهی عمومی و رشد نرخ بیکاری در میان جوانان نیز در این دو کشور معضل‌های جدی هستند که «رم» و «مادرید» با آنها مواجه هستند.

صنعت ایتالیا که زیر فشار گسترده ناشی از آخرین بحران مالی منطقه یورو قرار داشت، در پی مواجهه با بحران کرونا، با بحران جدی در زمینه تولید کالا‌های مصرفی مانند پوشاک، کالا‌های چرمی و مبلمان مواجه است.

اسپانیا نیز که مهم‌ترین بخش درآمد‌های مالی خود یعنی گردشگری را به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های ترددی ناشی از آن از دست رفته می‌بیند، با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه است.

همه این بحران‌ها در کنارهم می‌تواند خطر تجزیه منطقه یورو را در پی داشته باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *