بیکاری در اروپا؛ ثبت رکورد در فرانسه و خطر نابودی ۳۰ درصد از مشاغل در انگلیس

15:49 - 08 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۲۰۱
شمار افراد بیکار و میزان مشاغل منحل شده در کشورهای مختلف قاره اروپا در پی شیوع بحران کرونا همچنان در حال رشد است.
جولان بیکاری در کشور‌های قاره سبز؛ ثبت رکورد بیکاری در فرانسه و خطر از دست رفتن ۳۰ درصد مشاغل در انگلیس شیوع بیماری «کرونا» در سراسر جهان که تاکنون حدود ۳ میلیون نفر را دچار این بیماری کرده و ۲۰۰ هزار نفر را به کام مرگ کشیده، از طریق قرنطینه و محدودیت‌های ناشی از برنامه‌های مقابله‌ای با شیوع بیماری، سبب وارد آمدن ضربات سنگینی بر اقتصاد کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های اروپایی شده است.

کشور‌های اروپایی به عنوان بحران زده‌ترین کشور‌های جهان در مواجهه با بحران کرونا، شاهد اوج گیری نرخ بیکاری ناشی از رکود اقتصادی هستند که در پی محدودیت‌های تردد و قرنطینه به وجود آمده است.

به گزارش «رویترز و دیلی میل»، وزارت کار فرانسه امروز دوشنبه، ۸ اردیبهشت، اعلام کرد نرخ بیکاری در این کشور در ماه مارس رکورد زده است.
 

براساس اعلام وزارت کار فرانسه، شمار افرادی که در ماه مارس خواهان حقوق بیکاری بودند، در قیاس با ماه فوریه ۷.۱ درصد رشد داشته است.

این وزارتخانه اعلام کرد «تعداد افرادی که در آژانس‌های کاریابی دولتی ثبت نام کرده اند به رقم ۲۴۶ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته است؛ این میزان بالاترین رقم از زمان ثبت سوابق در سال ۱۹۹۶ است.»

به موازات کاهش شمار افراد استخدام شده در ماه مارس، آمار افراد استخدام شده در مشاغل موقت و با قرارداد‌های کوتاه مدت در اواسط ماه مارس به شدت افزایش یافت.

از انگلیس نیز خبر می‌رسد از هر سه شغل در این کشور، یک مورد در معرض از دست رفتن قرار دارد.

براساس گزارش جدیدی که در مورد مشاغل در انگلیس منتشر شده، شیوع کرونا سبب شد تا از هر سه شغل در انگلیس یک شغل در معرض نابودی قرار بگیرد؛ ضمن اینکه مشاغلی مانند هتلداری، خرده فروشی و گردشگری بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

مشاغل فعال در حوزه اقتصاد دانش بنیان در انگلیس به دلیل امکان ادامه فعالیت در منزل شاهد کمترین ریسک هستند.
 
میزان ریسک برای این مشاغل، از دست رفتن یک شغل از هر پنج شغل است.

«یورکشایر»، «میدلندز»، جنوب غرب انگلیس و بخش‌های از «اسکاتلند» و «ولز» در قیاس با سایر مناطق با بحران جدی تری مواجه هستند.
 
مناطق روستایی در انگلیس نسبت به مناطق شهری با بحران جدی تری در این زمینه مواجه هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *