تاثیر کرونا بر حمل و نقل هوایی جهان از نگاه آمار

20:00 - 03 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۴۹۳۱
شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی زیادی را بر حمل و نقل هوایی جهان داشته است.

تاثیر کرونا بر حمل و نقل هوایی جهانبه گزارش گروه بین الملل ، شیوع ویروس کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ در چین شیوع پیدا کرده و اکنون تقریبا تمامی کشورهای جهان با آن درگیر هستند.

از نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا، یکی از اصلی‌ترین تدابیری که از سوی دولت‌ها برای جلوگیری از انتشار این ویروس صورت گرفت، لغو پرواز‌ها بود که برخی از این محدودیت‌ها همچنان نیز پابرجاست و امیدی به لغو این محدودیت در آینده نزدیک وجود ندارد.

محدودیت و لغو پرواز بین کشورها، شرکت‌های هواپیمایی را از چندین بُعد تحت تاثیر قرار داده و خسارت‌های بسیاری را برای آنها در پی داشته است.

به گزارش پایگاه «فایننشال تریبون»، صنعت هوایی یک از سخت‌ترین ضربه‌ها را از شیوع ویروس کرونا پذیرفته است؛ قرارداد‌های بسیاری فسخ شدند، تولید متوقف شد و درخواست‌ها برای کمک مالی افزایش یافت.

این گزارش می‎گوید «در حالی که سفر‌های هوایی بین المللی به دلیل شیوع ویرسو کرونا با بن بست مواجه شده، صنعت جهانی هوافضا مجبور خواهد بود با حقایق تلخی مواجه شود که زمانی پیش بینی می‌شد حداقل تا یک دهه دیگر با آنها مواجه می‌شود.»

 

بیشتر بخوانید:

 

سفارش‌هایی که ارزش آن‌ها به یک تریلیون دلار می‌رسید اکنون با زمین‎گیر شدن پرواز‌ها با تردید مواجه شده اند و حتی برای جان سالم به در بردن از بدترین بحرانی که صنعت هوایی با آن مواجه شده، بسیاری از سفارش‌ها در حال لغو شدن هستند.

بر اساس این گزارش، در پی اتخاذ تصمیم برای قرنطینه مردم در کشور‌های مختلف و بسته شدن مرزها، بیش از ۶۰ درصد از پرواز‌های تجاری و مسافربری جهان زمین‎گیر شده اند و شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش درآمد، در حال کاهش هزینه‌ها و کم کردن ترسیم خطوط اعتباری بزرگ برای تقویت نقدینگی خود هستند و از دولت‌ها، میلیارد‌ها دلار کمک هزینه خواسته‎اند.

برخی از جنبه‌هایی که کرونا بر خطوط هوایی تاثیر گذاشته به شرح زیر هستند؛ تاثیر بر ظرفیت بین المللی صندلی مسافر (تامین)، تاثیر بر تعداد مسافران بین المللی (تقاضا) و تاثیر بر درآمد ناخالص مسافربری هوایی.

بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، تعداد مسافر از حدود ۷۰۵ میلیون تا یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون کاهش داشته است و خسارت ناشی از این موضوع بین ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

بر اساس تازه‌ترین آمارها، شیوع ویروس کرونا در جهان منجر به مرگ بیش از ۱۷۹ هزار شده و شمار مبتلایان به بیش از ۲ میلیون و ۵۷۸ هزار نفر رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *