تاثیر کرونا بر خواب مردم جهان؛ روایت روزهای قرنطینه با هشتگ «pandemicdreams»

12:20 - 31 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۸۴۵
شیوع ویروس کرونا بخش‌ های بسیاری از زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و اکنون کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای مختلف جهان با راه اندازی هشتگی به روایت تجربیات خود از دوران قرنطینه و پیامدهای آن می پردازند.

تاثیر کرونا بر خواب مردم جهان؛ روایت روزهای قرنطینه با هشتگ «pandemicdreams»به گزارش گروه بین الملل ، شیوع ویروس کرونا در جهان از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر «ووهان» چین آغاز شد و اکنون تقریبا تمامی جهان را با خود درگیر کرده است.

در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۷۳۵ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۶۰ هزار و ۷۹۱ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

شیوع این ویروس بسیاری از جنبه‌ های زندگی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده و در برخی کشور‌ها وحشت در میان مردم به دلیل شیوع این ویروس ایجاد شده است.

اکنون کاربران توییتر با راه اندازی هشتگ «pandemicdreams» (کابوس‌های همه گیری) به بیان کابوس‌هایی پرداخته اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شده اند.

نشریه تایم در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد که «بسیاری از مردم در بحبوحه شیوع ویروس کرونا به کابوس‌های شبانه خود بیشتر توجه می‌کنند.»

این گزارش می افزاید «همچنان که مناطق مختلفی در سراسر جهان اعلام قرنطینه کرده اند، بسیاری از افراد ساکن در این مناطق در شبکه‌ های اجتماعی این پرسش را مطرح کرده اند که آیا تنها آنها هستند که با کابوس‌ های کرونایی مواجهند یا افراد دیگر نیز این مشکل را دارند؟ بسیاری از افراد که می گفتند هرگز کابوس‌های خود را به یاد نمی‌ آورند اکنون برای نخستین بار در حال یاد آوری کابوس‌های خود هستند.»

یکی از کاربران در صفحه توییتر خود نوشته «تنها من هستم یا افراد دیگر نیز در زمان خواب لحظات هولناکی را سپری می‌کنند و کابوس می‌بینند؟ من به توضیح نیاز دارم.»

 

بیشتر بخوانید:

 

کاربر دیگری نوشته که «آیا فرد دیگری نیز در دوران قرنطینه کابوس‌های وحشتناک می‌بیند یا تنها من با این موضوع مواجه هستم.»

یکی از کاربران توییتر می‌نویسد «من کابوسی داشتم که برای رفتن به مدرسه آماده می‌شدم، اما سبک لباس‌ های من مانند یک جادوگر شرور بود.»

کاربر دیگری می‌نویسد «اگر شما کابوس‌هایی درباره کرونا می‌بینید بدانید که تنها شما نیستید و بسیاری از افراد با این موضوع درگیر هستند.»

بر اساس گزارش تایم، کاربران بسیاری در صفحه توییتر خود این پرسش را مطرح کردند.

تایم در ادامه می افزاید «تحقیقی که به تازگی از سوی دانشگاه هاروارد در این باره انجام شده به نظر می‌رسد که این موضوع را تایید می‌کند و همزمان با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، کابوس‌ های هولناک در میان مردم نیز افزایش یافته است.»

این نشریه در بخش دیگری می نویسد «این مضوع بی سابقه نیست؛ مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که حوادثی مانند ۱۱ سپتامبر تا مدت‌ ها بر روی کابوس‌ هایی که افراد در خواب می‌بینند تاثیر داشته است؛ این حوادث موجب می‌ شوند که افراد کابوس‌های بیشتری ببینند و این کابوس‌ ها در ذهن ماندگار‌تر شوند؛ به نظر می‌رسد پاندمی(همه گیری) کرونا که تمامی جهان را تحت تاثیر قرار داده نیز تاثیر مشابهی داشته باشد.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *