وضعیت مسافرت های هوایی جهان در پی شیوع کرونا؛ چند فروند هواپیما زمین‎گیر شده است؟

14:19 - 27 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۲۷۱۰
اپیدمی کرونا صنعت هوایی جهان را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و خسارات جبران ناپذیری به آن وارد کرده است.
به گزارش گروه بین الملل ، ویروس کووید ۱۹ با ماهیت سریع الانتقال بودن خود تاکنون بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر جهان را آلوده کرده و تاثیر بسزایی بر روی صنعت هواپیمایی داشته است.

یکی از تمهیداتی که بسیاری از کشور‌ها از همان نخستین هفته شیوع ویروس کرونا اجرا کردند، توقف و کاهش مسافرت های  هوایی و جلوگیری از ورود شهروندان از کشور‌های دیگر بوده است.
 

اپیدمی کرونا و خسارات جبران ناپذیر آن بر صنعت هواپیمایی جهان
 
شیوع و گسترش ویروس کرونا که چند ماهی است به طول انجامیده، شمار قابل توجهی از پرواز شرکت‌های هواپیمایی در جهان را زمین‎گیر و خسارت جبران نپذیری به این صنعت وارد کرده است.
 
بیشتر بخوانید: 

بر اساس طبقه بندی خطوط هوایی در جهان، اپیدمی «کرونا» در جهان ممکن است تاکنون ۲۵ میلیون فرصت شغلی در این صنعت را در معرض خطر قرار داده باشد تا زمانی که این صنعت دوباره به روال عادی خود برگردد.


اپیدمی کرونا و خسارات جبران ناپذیر آن بر صنعت هواپیمایی جهان
 
خسارت چشمگیری که به صنعت هواپیمایی به دلیل اپیدمی کرونا در جهان وارد شده بسیاری از مشاغل وابسته از جمله هتل‌ های بین المللی و صنعت گردشگری را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در حقیقت تصاویری که از فرودگاه‌ های خالی در این روز‌ها در بحران کرونا در جهان منتشر می‌شود نشان می دهد که در حال حاضر صنعت هواپیمایی طی چندین دهه اخیر کمترین تعداد پرواز را تجربه کرده است.

اعمال محدودیت‌ های سفر از سوی کشور‌ها باعث شده فرودگاه‌ ها در سراسر جهان به مکانی متروکه و خالی از مسافر شوند و شرکت‌ های هواپیمایی پرواز‌ها را تنها با تعداد انگشت شماری از مسافران از باند فرودگاه‌ ها به سمت مقصد به پرواز درآورند.
 
 
اپیدمی کرونا و خسارات جبران ناپذیر آن بر صنعت هواپیمایی جهان
مدیر انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی می گوید «بین ماه آوریل و ژوئن در حدود ۶۱ میلیارد دلار از ذخایر نقدی شرکت‌ های هواپیمایی در جهان از بین رفته است.»

تخمین زده می‌شود در حال حاضر دست کم ۸ هزار و ۵۰۰ فروند هواپیما در فرودگاه‌ های جهان بدون استفاده مانده باشند.
 
 
اپیدمی کرونا و خسارات جبران ناپذیر آن بر صنعت هواپیمایی جهان
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *