خشونت خانگی در جهان؛ اپیدمی خاموش دوران کرونا

12:49 - 24 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۹۵۶
اپیدمی و بحران منجر به قرنطینه در نهایت به بروز اپیدمی مرگبار خشونت خانگی می‌شود که قربانی و متجاوز را در یک مکان محدود در کنارهم قرار می‌دهد.
خشونت خانگی؛ اپیدمی خاموش مرگبار دوران کرونابه گزارش گروه بین الملل ؛ با وجود کاهش میزان جرم و جنایت در سراسر جهان در پی شیوع «کرونا»، جنایت مرگبار خشونت خانگی به اپیدمی مبدل شده است که در میانه بحران کرونا به ورطه سکوت رفته است.

به گزارش پایگاه «اتاگو دیلی تایمز»، خشونت خانگی در دوران شیوع کرونا و قرنطینه به اپیدمی ساکت و خاموشی مبدل شده که در کشور‌های مختلف قربانی می‌گیرد.

اگرچه خشونت خانگی عمدتا در اثر فشار‌های قرنطینه تشدید شده است، اما نباید از این نکته غفلت کرد که این پدیده با اتفاقات پیشین نیز ارتباطی دارند.

به عقیده کارشناسان آسیب‌های خانوادگی، زنان آسیب دیده از خشونت خانگی در پی قرنطینه باید تمام زمان خود را در جایی بگذرانند که برای آنها بسیار خطرناک است.
 
شاید قرنطینه راه چاره‌ ای برای مقابله با اپیدمی کرونا باشد، اما همزمان منجر به همه گیری دیگری شده است که کودکان و زنان را قربانی می‌کند.

به عنوان مثال، پلیس شهر «جیانلی» چین، در ماه فوریه ۲۰۲۰، ۱۶۲ گزارش خشونت خانگی را ثبت کرد که در قیاس با مدت مشابه در سال گذشته ۳ برابر شده است.

در همین حال مددکاران اجتماعی «استرالیا» نیز از افزایش ۴۰ درصدی درخواست کمک در دوران قرنطینه خبر می دهند.

دولت «نیوزیلند» نیز در گزارشی از افزایش ۲۰ درصدی خشونت خانگی طی ۳ هفته از ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) خبر داده است.
 
 

در انگلیس نیز خشونت خانگی در دوران شیوع کرونا و قرنطینه ناشی از آن به حالت هشدار رسیده است.
 
تنها یکی از موسسات خیریه خدمات اجتماعی فعال در این زمینه می‌گوید: «تماس‌های تلفنی در یک روز شاهد رشدی ۷۰۰ درصدی بود. ضمن این که خشونت خانگی ۲۵ درصد افزایش داشته است.»

کارشناسان بر این باورند که رشد خشونت خانگی برای آنان قابل پیش بینی بوده است؛ چرا که ماهیت بیماری همه گیری منجر به ایجاد محیطی می‌شود که خشونت علیه زنان و کودکان را تشدید می‌کند؛ ماندن با فرد متجاوز در خانه در دوران قرنطینه آسیب پذیری این افراد را تشدید می‌کند.»

ضمن این که ناامنی مالی و استرس خود عامل تحریک کننده خشونت خانگی هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *