کرونا، عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا؛ کووید ۱۹، باقی بیماری‌ ها را پشت سر گذاشت

4:00 - 25 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۶۲۱
شیوع ویروس کرونا به یک بحران جدی در آمریکا مبدل شده و این ویروس در حال حاضر عامل اصلی مرگ و میر در این کشور به شمار می‌ آید.
به گزارش گروه بین الملل ؛ ویروس کرونا در آمریکا در حال حاضر با بیش از نیم میلیون مبتلا و بیش از ۲۰  هزار قربانی اکنون به یک بحران جدی تبدیل شده و این کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

یک پزشک آمریکایی می گوید که ویروس کووید ۱۹ در حال حاضر عامل اصلی مرگ و میر در کشور آمریکا به شمار می‌آید و روزانه به طور متوسط بیش از سایر بیماری‌ها از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی قربانی بر روی دست دولت فدرال می‌گذارد.

«ماریا دانیلیچف»، پزشک آمریکایی، که در شهر «سن دیگو» مشغول به کار است، نموداری منتشر کرده است که نشان می‌دهد ویروس کرونا عامل اصلی مرگ شهروندان در این کشور به شمار می‌آید و روزانه ۱۹۷۰ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.
 
 
کرونا عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا در مقایسه با سایر بیماری‌ها
 
 
وی می گوید که شمار تلفات ناشی از کرونا از افرادی که روزانه در این کشور بر اثر ابتلا به سرطان و یا به دلیل بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند، فراتر رفته است.

به گزارش نیویورک پست، دراین نمودار دیده می‌شود روزانه ۱۷۷۴ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری سرطان و ۱۶۴۱ نفر به دلیل بیماری قلبی عروقی در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند.

داده‌های ارائه شده از سوی این پزشک بر اساس سایت آمار و داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا بوده است.
 
 
بیشتر بخوانید: 
 
در این نمودار روند رشد مرگ و میر ناشی از ویروس «کرونا» در مقایسه با سایر بیماری‌ها نشان داده شده که مسیری صعودی در پیش گرفته و اکنون در صدر جدول عوامل اصلی مرگ و میر در آمریکا قرار گرفته است.


کرونا عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا در مقایسه با سایر بیماری‌ها
 
شمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در ایالت های آمریکا طی هفته‌ های گذشته روندی به شدت صعودی به خود گرفته است.

شهر نیویورک که بیشترین آمار موارد ابتلا و تلفات بر اثر کرونا را به خود اختصاص داده است اکنون به کانون شیوع این ویروس در جهان تبدیل شده است.

روز پنجشنبه گذشته، مقام‌های بهداشتی این شهر طی ۲۴ ساعت، افزایش ۱۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس را گزارش کردند.
 
در این روز شمار قربانیان به بیش از ۷ هزار نفر افزایش یافته و ۷۹۹ نفر به شمار آمار تلفات این شهر افزوده شد.
 
 
 
کرونا عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا در مقایسه با سایر بیماری‌ها
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *