توییتر اطلاعات شخصی کاربران را به اشتراک می گذارد

14:28 - 22 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۴۷۴
شبکه اجتماعی توییتر با حذف یکی از ویژگی‌ های امنیتی خود، اطلاعات شخصی بیشتری را از کاربران در اختیار شرکت‌ های تبلیغاتی قرار می‌دهد.

توییتر اطلاعات شخصی کاربران را به اشتراک می گذاردبه گزارش گروه بین الملل ؛ وبسایت «مشیبل» گزارش داد که شبکه اجتماعی توییتر اقدام به حذف یکی از ویژگی‌های امنیتی خود کرده است که این امر موجب می‌شود اطلاعات شخصی بیشتری از کاربران در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار گیرد.

مشیبل در این باره می‌نویسد: کاربران توییتر روز چهارشنبه با ورود به صفحه خود با پیامی جدید مواجه شدند؛ «کنترلی که شما بر روی میزان اطلاعات قابل اشتراک گذاری توسط توییتر با همکاران تجاری اش داشتید تغییر کرد. به خصوص توانایی شما در کنترل موارد تبلیغاتی در اپلیکیشن تلفن همراه توییتر حذف شده است.»

بر این اساس کاربران توییتر، اختیاری در تصمیم گیری برای میزان دسترسی شرکت‌های تبلیغاتی به اطلاعات شخصی بر روی نسخه موبایلی اپلیکیشن توییتر ندارند.

بیشتر بخوانید:

توییتر در ادامه پیام روز چهارشننبه خود نوشته است: اما کاربران می‌توانند اشتراک گذاری اطلاعات غیر عمومی خود را کنترل کنند.

مشیبل در ادامه می‌افزاید: اساسا توییتر اطلاعات خصوصی بیشتری درباره آنچه که در تلفن همراه خود انجام می‌دهید در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهد و اگر می‌خواهید به استفاده از این پلتفرم ادامه بدهید در این باره هیچ اقدامی نمی‌توانید انجام دهید.

با این وجود توییتر می‌گوید که این تغییرات کاربران انگلیس و اروپایی را به دلیل قوانین سختگیرانه آن‌ها در زمینه حریم خصوصی کاربران، در بر نمی‌گیرد.

موضوع نقض حریم خصوصی کاربران در رسانه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه همواره مطرح بوده و تاکنون نیز گزارش‌های بسیاری مبنی بر نقض حریم خصوصی کاربران در رسانه‌های اجتماعی مختلف مطرح شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *