پیشنهاد افزایش اعضای کمیسیون شهرسازی شورا برای تحقق برنامه ششم/لزوم همکاری شهرداری و وزارت نیرو در پیاده سازی مدل مقابله با سیل

11:45 - 30 تير 1394
کد خبر: ۶۱۰۹۳
خبرگزاری میزان: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با ارائه پیشنهاد افزایش اعضای کمیسیون شهرسازی شورا برای تحقق برنامه ششم توسعه گفت: ضرورت دارد شهرداری و وزارت نیرو برای پیاده سازی مدل مقابله با سیل در تهران همکاری مشترک داشته باشند.
پیشنهاد افزایش اعضای کمیسیون شهرسازی شورا برای تحقق برنامه ششم/لزوم همکاری شهرداری و وزارت نیرو در پیاده سازی مدل مقابله با سیلبه گزارش خبرنگار اجتماعی میزان احمد دنیامالی در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تسلیت به خانواده درگذشتگان سیل اخیر گفت: فارق از به دنبال مقصر گشتن باید گفت شهرداری و شورا و دولت مسئولیت مشترک در این زمینه دارد که اگر این مسئولیت به همگرایی نرسد همچنان شاهد این اتفاقات هستیم.

وی با اشاره به ما تجربه سیل تجریش در تهران اظهار کرد: شهرداری همواره به موضوع روددره ها عنایت داشته است همچنان که دیده می شود در کن حوضچه های راه اندازی شد که در کنترل سیلاب تاثیر بسزایی دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به ضرورت همکاری حوزه عمرانی شهردرای تهران با وزارت نیرو کار در این مورد اذعان کرد: پیشنهاد می شود شهرداری و وزارت نیرو مدلینگی را پیاده کنند تا با بحران هایی از این دست مقابله شود زیرا اگر این بارندگی ها بخواهد چند روز مداوم باشد شاید اقدامات فعلی جوابگوی نباشد.

سازمان مدیریت بحران کشور خواسته های خود را ارائه دهد

دنیامالی با اشاره به این که رئیس سازمان بحران کشور خواسته های خود را برای شهر تهران در صحن شوار مطرح کنند، گفت:تهران پایتخت است و وظیفه دارد به کمک اتفاقات در شهرهای دیگر برود.

این عضو شورای شهر در ادامه به سیاست های کلی حاکم بر برنامه ششم توسعه که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است اشاره و خاطرنشان کرد: محورهای سه گانه این سیاست ها اقتصاد مقاومتی ،پیشتازی علمی و تعالی و مقاوم سازی فرهنگی است.

وی ادامه داد: برخی از بندهای این برنامه از جمله 48 و 49 به شوراو شهرداری مربوط است که دربند 48 هویت بخشی به سیمای شهر و روستا و دربند 49 ساماندهی مناطق حاشیه نشین و کنترل ناهنجاری ناشی از آن مورد تاکید قرار گرفته است.

برنامه ششم برای تهران یک فرمان است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با تاکید بر این که برنامه ششم توسعه برای شهر تهران یک فرمان و دستور محسوب می شود، اذعان کرد: شورا باید تعامل ویژه با مجلس و دولت در این مورد داشته باشد زیرا در حوزه مدیریت شهری هر اتفاقی در تهران بیفتد برای تمام کشور تسری می یابد.

دنیامالی با ارائه پیشنهاد افزایش تعداد اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی از سه نفر به پنج نفر عنوان کرد: در این صورت می توان این دو موضوع برنامه ششم پوشش داده شود.

ضرورت طرح سریع افزایش نرخ کرایه های سرویس مدارس در صحن شورا

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تصویب افزایش نرخ کرایه های سرویس مدارس در کمیسیون عمران و حمل و نقل تاکید کرد: با توجه به کمبود زمان و آغاز زمان ثبت نام درخواست می شود هیئت رئیسه بررسی این موضوع را سریع تر در دستور کار گذارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *