اولویتها و سیاستهای سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۹۹
به گزارش گروه جامعه ، شاپور محمدزاده با اشاره به این که آموزشهای حضوری سوادآموزی در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا قرارگرفت، اظهارکرد: سازمان برای به حداقل رساندن این آسیب، از روشهای آموزش از طریق فضای مجازی و رسانههای ملی و استانی استفاده کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش وی به اولویتها و سیاستهای سوادآموزی اشاره کرد و گفت: همه مدیران کل آموزش و پرورش استانها به همران معاونان سوادآموزی خود متناسب با این سیاستها، برنامه عملیاتی معاونت سوادآموزی استان را تهیه و پس از توافق با این سازمان و بودجهریزی عملیاتی اجرایی کنند.
سیاستها و اولویتهای سازمان نهضت سوادآموزی درسال ۱۳۹۹ عبارتند از:
- تأمین و بسط عدالت در بهرهمندی از فرصتها و امکانات سوادآموزی با کیفیت ازطریق اجرای برنامه سوادآموزی و یادگیری مادامالعمر برای خانوادههای آسیبپذیر با تأکید بر مناطق مرزی، محروم وکمتر توسعه یافته با بهرهگیری ازظرفیت سایر خانوادهها
- تدوین و اجرای برنامه عمل سالانه ستادی و استانی در چارچوب سیاستهای ابلاغی.
- توسعه سوادآموزی با بهرهبرداری از محتوای دیجیتالی و آموزش از طریق تبلت و نرمافزارهای آموزشی.
- اجرای برنامه سوادآموزی سه سطحی و حمایت ازطرحهای شتاب بخشی محلی و منطقهای در سوادآموزی.
- پیگیری تصویب و استقرار مرحله دوم نظام آموزش بزرگسالان.
- پیگیری وتصویب لایحه الزامی شدن آموزش عمومی درگروه سنی زیر۳۰ سال از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی.
- پژوهش و توسعه فناوریهای نوین در آموزش، تدریس و رویههای اداری.
- پشتیبانی و به روزآوری سامانه سوادآموزی، پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد و اطلاعات آموزش دهندگان.
- ترغیب و تنویرافکار عمومی و حساسسازی جامعه و عوامل سهیم و موثر در همکاری
- توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی
- آموزش و ارتقاء سطح فرهنگ اسلامی و عمومی گروههای هدف.
- ارتقای توانمندی نیروی انسانی شاغل درحوزه سوادآموزی
- کیفیت بخشی وتقویت نظارت بر فرآیند ثبت نام، آموزش، سنجش وارزشیابی تحصیلی.
- مدیریت بهینه و افزایش بهرهوری منابع و مصارف مالی و تقویت مشارکت موسسات و بخشهای غیردولتی و نهادهای بین المللی.