خودروهای داخلی بر روی دست خودروسازان مانده است/ واردات خودرو ممنوع
خبرگزاری میزان: بی شک به دنبال جمع بندی مذاکرات و رفع تحریم ها، واردات کالا افزایش خواهد یافت و بازار خودرو نیز از این امر مستثنا نخواهد بود، اما نگرانی خودروسازان داخلی از این است که افزایش 2.5 میلیارد دلاری واردات خودرو سبب شود تا محصولاتشان بر روی دستشان باد کند.
خبرگزاری میزان -
محمدرضا نجفی منش در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی
میزان با بیان اینکه واردات و صادرات خودرو باید هماهنگ انجام شود، گفت: سال گذشته دو میلیارد و صد میلیون دلار واردات انجام گرفت که در مقابل صادرات چندین برابر بود.
وی با اشاره به میزان واردات خودرو گفت: در دو سال اخیر 2.5 درصد حجم واردات افزایش یافته و واردات از 40 هزاردستگاه به 100 هزار دستگاه افزایش رسیده که زنگ خطر بزرگی است.
اگر واردات انجام نمی شد!
رییس انجمن قطعه سازان افزود: سال گذشته 2.1 میلیارد دلار واردات در حوزه خودرو داشتیم که اگرانجام نمی شد میزان واردات و صادرات غیر نفتی مان برابر و متعادل می شد.
رییس انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه واردات خودرو باید کاهش یابد، تصریح کرد: به عبارتی اگر میزان واردات و صادرات غیرنفتی بخواهیم به تعادل برسد باید میزان واردات را کم کنیم.
بازار اشباع شده است
نجفی منش با بیان اینکه با توجه به اینکه بازار حالت اشباع پیدا کرده است و حتی برخی واردکنندگان خودرو در فروش هم با مشکل مواجه شده اند، افزود: لذا پیش بینی می شود که امسال حجم واردات کاهش یابد ضمن اینکه از طرفی صادرات هم در حال افزایش است.
وی بیان کرد: صادرات سایپا در سه ماه ابتدای سال جاری حدود 45 هزار دستگاه بود که باید حجم واردات و صادرت برابر شود یعنی اگر 100 میلیون دلار واردات داریم به همان میزان هم صادرات داشته باشیم.
تبلیغات منفی علیه خودروهای داخلی
به گفته رییس انجمن قطعهسازان تبلیغات منفی علیه خودروهای داخلی باعث افزایش بیش از حد واردات و روی آوردن مردم به خودروهای خارجی شده است.
وی در خصوص دلایل دیگر واردات بیش از اندازه خودرو به کشور گفت: همچنین در حال حاضر نرخ ارز ثابت نیست و وضعیت مناسبی ندارد و برای اصلاح جای کار دارد. از سوی دیگر تا کنون دولت برنامه ریزی و مقررات خاصی برای واردات و صادرات نداشته و باید نظارت بهتری انجام شود.
انتهای پیام
وی با اشاره به میزان واردات خودرو گفت: در دو سال اخیر 2.5 درصد حجم واردات افزایش یافته و واردات از 40 هزاردستگاه به 100 هزار دستگاه افزایش رسیده که زنگ خطر بزرگی است.
اگر واردات انجام نمی شد!
رییس انجمن قطعه سازان افزود: سال گذشته 2.1 میلیارد دلار واردات در حوزه خودرو داشتیم که اگرانجام نمی شد میزان واردات و صادرات غیر نفتی مان برابر و متعادل می شد.
رییس انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه واردات خودرو باید کاهش یابد، تصریح کرد: به عبارتی اگر میزان واردات و صادرات غیرنفتی بخواهیم به تعادل برسد باید میزان واردات را کم کنیم.
بازار اشباع شده است
نجفی منش با بیان اینکه با توجه به اینکه بازار حالت اشباع پیدا کرده است و حتی برخی واردکنندگان خودرو در فروش هم با مشکل مواجه شده اند، افزود: لذا پیش بینی می شود که امسال حجم واردات کاهش یابد ضمن اینکه از طرفی صادرات هم در حال افزایش است.
وی بیان کرد: صادرات سایپا در سه ماه ابتدای سال جاری حدود 45 هزار دستگاه بود که باید حجم واردات و صادرت برابر شود یعنی اگر 100 میلیون دلار واردات داریم به همان میزان هم صادرات داشته باشیم.
تبلیغات منفی علیه خودروهای داخلی
به گفته رییس انجمن قطعهسازان تبلیغات منفی علیه خودروهای داخلی باعث افزایش بیش از حد واردات و روی آوردن مردم به خودروهای خارجی شده است.
وی در خصوص دلایل دیگر واردات بیش از اندازه خودرو به کشور گفت: همچنین در حال حاضر نرخ ارز ثابت نیست و وضعیت مناسبی ندارد و برای اصلاح جای کار دارد. از سوی دیگر تا کنون دولت برنامه ریزی و مقررات خاصی برای واردات و صادرات نداشته و باید نظارت بهتری انجام شود.
انتهای پیام
نظرات بینندگان
مسعولین فکر کردن که تا چند سال آینده ایران پر میشه از خودروهای آلوده وفرسوده چون نود درصد مردم خودرویشان مال زمانی است که پرایدویاپژوی بی کیفیت قیمتش روهشت تومن ودوازده تومن بود اونم با شرایط ووامو بدبختی که دوبله میشد حالا که همان پراید بی کیفت شد بیستوچندی که باشرایط سر به فلک میزنه پس من نوعی که جزع اون نود درصد میباشم خودروی آلوده رابه خیابانها میارم وآیا فکر کردید چگونه این همه خودروی فرسوده راچطوری از خیابان ها جمع آوری کنید وچقدر هزینه ور میباشد وبه جرعت غیر قابل درست شدن چون هیچکس. قدرت توان خرید خودروی بی ارزش پراید ودیگر خودروی داخلی راندارد چه برسد به اینکه باشرایط اقصاتی که دیگرخیلی خوش بحال مردم میشه
شما فکر کردید مردم روی گنج نشستن برای ماشین های جهان هشتمی وبی کیفیت لازم است بدانید آنهاییکه خودرو دارند مال زمانی میباشد که خودرو مثلا یه پراید دروپید قیمتش هشتمن بود نه سه برابر تازه اونم با قسط وام که خودروی هشت تومنی نزدیک هیجده تومن تموم میشد و قابل توجه مسعولین که با این وضعیت قیمت های غیر قابل قبول تمام سطح ایران از خودروهای فرسوده میشود تا چندسال دیگر وآلودگی هوا ووو غیره تصورکنید مردم یک پراید بی کیفیت یا یه پژو را چهار سال پیش با قیمت هشت یا دوازده تومن را باوام وبدبختی جور میکردن حالا چطور ممکنه همان خودررا سی تومن بخرند باشرایط که باسود و رباییکه روش میا سر به چهل پنجاه تومن بزنه!؟
راست میگه طفلک دیگه اقا خودرو خارجی وارد نکنین که این جنسای بونجول رو دست نمونه تازه هم اگه خواستین وارد کنین اونقدر گمرک بگیرین که کسی قدرت خرید نداشته باشه جزء خودمون
من یک پژو 206گرفتم همان روز اول دنده 3 می پرید بردم ایرانخودرو گفت گیربکس مشکل داره باید عوض بشه، گیربکس عوض کردند بعد خودشون دوباره گفتند که صفحه کلاچ مشکل داره بعدا بیار تاعوض کنیم ، فکر کنم تا 2 ماه دیگه کل ماشین رو باید عوض کنم .
باسلام خدمت دوستان.باید خدمت آقای نجفی منش عزیز عرض کنم که بقول ضرب الامثل(خشت اول چون نهد معمار کج.... تا ثریا میرود دیوار کج)اگه این مورد رو حداقل 50درصد رعایت کرده بودید الان نمی افتادید به التماس و دلهره که آقا باید واردات تعطیل بشه خداوکیلی آقای نجفی منش جان بچه ات خودت چه ماشینی داری اصلا روت میشه ماشین تولید خودتون رو سوار بشی اگه جوابتون نه هست منم دیگه جوابی ندارم.آهای ایرانخودرو ییها بیایید با ملت روراست باشید
مشاهده نظرات دیگر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *