تهمیدات ویژه در آستانه عید فطر و برپایی نماز عید

15:22 - 25 تير 1394
کد خبر: ۶۰۴۷۷
خبرگزاری میزان: دستگاههای مختلف تمهیدات ویژه ای در آستانه فرارسیدن عیدفطر و برپایی نماز عیدفطر به امامت رهبر معظم انقلاب را اتخاذ کرده‌اند.
تهمیدات ویژه در آستانه عید فطر و برپایی نماز عیدبه گزارش گروه اجتماعی ، سردار سرتیپ حسینی درباره محدودیت‌های ترافیکی شهر تهران بیان کرد: طول بزرگراه مدرس از میدان 7 تیر تا حقانی در هر دو مسیر، طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا بزرگراه صیاد شیرازی هر دو مسیر، طول خیابان شهید قنبرزاده حد فاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهید بهشتی در هر دو مسیر، طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی، طول خیابان میرعماد در حد فاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی، طول خیابان شهید مفتح در حدفاصل خیابان شهید بهشتی تا خیابان شهید مطهری، طول خیابان پاکستان از خیابان شهید بهشتی تا بزرگراه مدرس و طول خیابان هویزه و خرمشهر از محدودیت های ترافیکی این مراسم است.

وی در ادامه افزود: تردد وسایل نقلیه نیز از ساعت 4 صبح عید سعید فطر در معابر خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید علی اکبری ،خیابان میرعماد، خیابان پاکستان و طول خیابان های هویزه و خرمشهر و همچنین مسیرغرب به شرق بزگراه رسالت در محدوده مصلی امام خمینی (ره) و مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سیدخندان ممنوع است.

سردار حسینی با بیان این مطلب که برای رفاه حال نمازگزاران، در اطراف مصلی پارکینگ‌هایی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پارکینگ بنیاد حکمت صدرا، پارکینگ گل گشت و پارکینگ بنیاد مستضعفان در شمال مصلی و پارکینگ پایانه بیهقی در ضلع غربی و پارکینگ لجستیک ارتش در ضلع جنوب آماده ارائه خدمات به نمازگزاران است.

وی از مستقر شدن 500 دستگاه ون برای منتقل کردن نمازگزاران به محل اقامه ماز خبر داد و افزود: با هماهنگی سازمان تاکسیرانی، 500 دستگاه ون در این پارکینگ ها مستقر خواهد شد که به صورت رایگان نمازگزاران را به محل اقامه نماز منتقل خواهند کرد.

سردار حسینی ادامه داد: مرحله دوم طرح تابستانی نیز از عید سعید فطر آغاز خواهد شد و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

سردار حسینی افزود: در این طرح، پلیس در مراکز تفریحی ، تفرجگاهی و بوستان‌ها مستقر خواهد شد تا تسهیلات ترافیکی خوبی در این محدوده ها اجرا شود.

خدمات مترو در زمان برگزاری نماز عید فطر رایگان است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت:‌ خدمات مترو در زمان برگزاری نماز عید فطر رایگان خواهد بود.

نایبی اعلام کرد: در روز عید سعید فطر از ساعت 5 و 30 دقیقه صبح تا پایان نماز عید فطر خدمات دهی مترو رایگان خواهد بود.

وی گفت: خطوط پنج‌گانه مترو در روز عید سعید فطر به صورت عادی فعالیت خواهند کرد و سر فاصله خطوط 1 و 2 پنج دقیقه، خط سه 15 دقیقه، خط 4 شش دقیقه و خط پنج 10 دقیقه خواهد بود که در صورت نیاز سرفاصله حرکت قطارها کاهش می یابد.

آمادگی کامل پلیس برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم عید فطر

سردار سرتیپ حسین اشتری، پیشاپیش ضمن تبریک عید سعید فطر به تمهیدات ویژه ناجا برای برگزاری ایمن و هرچه باشکوه تر این مراسم اشاره کرد و گفت: همانند سال‌های گذشته، پلیس با آمادگی کامل برای تأمین امنیت و آرامش خاطر نمازگزاران، در کنار مردم حضور دارد و تمهیدات لازم انتظامی و ترافیکی برای این روز اندیشیده شده است.

وی یکی از برکات این ماه را آمرزش گناهان و گشوده شدن درهای رحمت الهی به روی همه بندگان دانست و ادامه داد: برای برپایی هرچه باشکوه تر نماز عید سعید فطر در کشور، پلیس در سه مرحله شامل تردد نمازگذاران پیش از مراسم ، حین مراسم و بعد از مراسم پیش بینی های لازم را انجام داده است.

فرمانده ناجا با اشاره به اقامه نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)، گفت: نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و تردد مردم، آمادگی کامل دارد و ان شاء الله این مراسم با سهولت و آرامش برگزار می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *