دانش آموزان باید نسبت به تدریس از راه دور فعالتر شوند
عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس گفت: با وجود این که فرآیند تدریس از طریق شبکه آموزش مزایای زیادی دارد، اما باید تلاش شود دانش آموزان نسبت به تحصیل از راه دور فعالتر شوند. لازم است آزمونهایی دو هفته یکبار از طریق فضای مجازی از دانش آموزان گرفته شود.
جبار کوچکینژاد در گفتوگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری با اشاره با اشاره به آموزش دروس تحصیلی دانش آموزان از طریق شبکه تلویزیونی پیرو تهدید ویروس کرونا در کشور، گفت: شرایط فعلی کشور به نحوی است که ممکن است تعطیلات مدارس تا پایان سال به طول میانجامد و این تعطیلات به نوعی یک اُفت آموزشی تلقی میشود.
وی با بیان اینکه شبکه آموزش در حال حاضر میکوشد در غیاب معلم فضای تحصیلی را به خانه ببرد، تاکید کرد: این روش، روش خوبی است تا دانش آموزان از دروس خود عقب نیافتند، اما در این شرایط باید یکسری مسائل را هم در نظر گرفت.
کوچکینژاد تصریح کرد: با وجود این که این فرآیند مزایای زیادی دارد، اما باید تلاش شود دانش آموزان نسبت به تحصیل از راه دور فعال تر شوند لذا در این فرایند لازم است آزمونهایی دو هفته یکبار از طریق فضای مجازی از دانش آموزان گرفته شود.
عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این ظرفیت وجود دارد که آزمونهای دانش آموزان در فضای مجازی مطرح شود چرا که عموم دانش آموزان در حال حاضر از امکان دستیابی به اینترنت برخوردار هستند.
کوچکینژاد با بیان اینکه آموزش از راه دور نباید یک طرفه باشد گفت: ما باید همه توانمان را بگذاریم تا تمرکز دانش آموزان به دروس تقویت شود، البته شاید در برخی روستاهای دور افتاده هیچ گونه پوشش اینترنتی وجود نداشته باشد که در آن محلها هم باید از سایر امکانات بهره برد تا آموزش از راه دور یکطرفه نباشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *