کاهش تدریجی قیمت خودرو/ آخرین قیمت انواع خودرو در بازار+جدول
خبرگزاری میزان: بازار خودرو مدتهاست به دلیل تحریم ها در رکود به سر می برد اما با انجام توافق، کارشناسان بازار خودرو پیش بینی متفاوتی از آینده این بازار دارند ولی در حال حاضر قیمت خودرو به صورت تدریجی در حال کاهش است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، در سالهای گذشته به واسطه تحریم،
خودروسازان داخلی با استفاده از این موقعیت، انحصار خود را بیش از بیش کرده و
بازار را به دست گرفتند و روز به روز قیمتها را افزایش دادند.
بر اساس این گزارش خودروسازان داخلی همچنان با مقاومت در برابر کاهش قیمتها، حتی زمزمه افزایش قیمت را با ادله افزایش کیفیت مطرح می کنند.
به نظر میرسد آزادسازی دارایی ارزی بلوکه شده ایران، باعث کاهش نرخ ارز شده و قیمت خودروهای وارداتی را به شدت کاهش دهد. اما هنوز مشخص نیست که وضعیت قیمت خودروهای داخلی و وارداتی چه سرانجامی داشته باشد.
قیمتها کاهشی نخواهد داشت
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص وضعیت بازار خودرو در آینده معتقد است: قطعا قیمتها کاهشی نخواهد یافت. اما وی از کاهش 10 تا 20 میلیونی خودروهای وارداتی در اثر کاهش نرخ ارز خبر داد.
محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه دولت درصدد است که قیمت ارز را ثابت نگه دارد، افزود: دولت بنا ندارد قیمت ارز را کاهش دهد بنابراین قیمت خودروهای داخلی هم هیچ کاهشی نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه مشکل اساسی در تعیین قیمت خودرو نرخ سود بانکی است، افزود: اگر نرخ سود بانکی کاهش یابد قیمت خودروها تا 17 درصد کاهش خواهد داشت اما متاسفانه بانکها با سودآوری بالا هرگز حاضر به تغییر و کاهش نرخ خود نیستند.
به گفته نجفیمنش دولت قیمت ارز را تا 2950 تومان نگهداشته تا به به نرخ بازار نزدیک کند و این اقدام صحییح است تا خللی در بازار به وجود نیاید.
بازشدن درهای واردات، بی کیفیتی ساخت داخل را نمایان می کند
رییس انجمن قطعه سازان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه اگر توافق صورت گیرد، درهای واردات باز خواهد شد، افزود: باز شدن درهای واردات بی کیفیتی ساخت داخل را نمایان خواهد کرد و دولت باید از ساخت داخل حمایت کند.
محمدباقر رجال با بیان اینکه متاسفانه بازار خودرو با بی رحمی هر چه تمام تر در اختیار سازندگان خارجی قرار گرفته است، افزود: این اتفاق ممکن است بخشی از درآمد دولت را تامین کند اما همواره به ضرر تولید داخل و بدنام شدن این صنعت منجر خواهد شد.
وی بیان کرد: یقین داریم که مسئولان دولتی هرگز حاضر به از دست دادن این توفیقات اقتصادی و اعتباری ، که به خصوص در چند سال گذشته به دست آورده اند، نخواهند شد.
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مشکلات این صنعت، گفت: نباید تمام مشکلات را به گردن سازنده داخل بیندازیم زیرا تامین مواد اولیه و مورد نیاز با مشکلات فراوانی روبه رو است که این اثر را بر روی کیفیت خودروها و بدنامی ساخت داخا گذاشته است.
وی بیان کرد: متاسفانه سازندگان داخلی در تامین مواد اولیه، تحریمهای خارجی و بدتر از آن تحریمهای داخلی از قبیل فشارهای بانکها، با مشکلات متعددی مواجه هستند و هر روز شاهد بدنامی ساخت داخل در بین مردم هستیم.
رجال در خصوص پیش بینی بازار خودرو با به توافق رسیدن مذاکرات گفت: اگر قرار باشد با رسیدن به توافق درهای این صنعت به روی خارجیها باز شود متاسفانه باید گفت در آن صورت خودروسازان داخلی مجال هیچ رقابتی را نداشته و مردم به استقبال خارجی ها خواهند رفت.
رییس انجمن قطعهسازان با بیان اینکه دولت باید تصمیمات متعادلی در این حوزه بگیرد، افرود: تشویقهای صادراتی، کمک به نقدینگی سازندگان داخل، ایجاد فضای رقابتی متعادل و سازنده مانند سایر کشورها ، باید در اولویت تصمیمات دولت بعد از توافق باشد.
قیمت خودروهای داخلی
بر اساس این گزارش قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار آزاد در حد 100 هزار تومان کاهش یافته است.
هفته جاری قیمت پراید SE111 با قیمت 100 هزار تومان، پژو 405 با قیمت 100 هزار تومان و قیمت پارس تندر هم 200 هزار تومان کاهش یافته است.
گفتنی است طی 3 ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری تولید انواع خودرو توسط خودرو سازان داخلی کشور به مرز 262 هزارو 161 دستگاه رسید که در مقایسه با 3 ماهه نخست سال گذشته ، رشد 16.2 درصدی را نشان می دهد.
در این مدت، خودروهای سواری نیز به تعداد 243 هزارو 522دستگاه تولید شد که نسبت به 3 ماهه نخست پارسال حاکی از رشد 26.6درصدی دارد.
..........................
شادی سیروس
بر اساس این گزارش خودروسازان داخلی همچنان با مقاومت در برابر کاهش قیمتها، حتی زمزمه افزایش قیمت را با ادله افزایش کیفیت مطرح می کنند.
به نظر میرسد آزادسازی دارایی ارزی بلوکه شده ایران، باعث کاهش نرخ ارز شده و قیمت خودروهای وارداتی را به شدت کاهش دهد. اما هنوز مشخص نیست که وضعیت قیمت خودروهای داخلی و وارداتی چه سرانجامی داشته باشد.
قیمتها کاهشی نخواهد داشت
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص وضعیت بازار خودرو در آینده معتقد است: قطعا قیمتها کاهشی نخواهد یافت. اما وی از کاهش 10 تا 20 میلیونی خودروهای وارداتی در اثر کاهش نرخ ارز خبر داد.
محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه دولت درصدد است که قیمت ارز را ثابت نگه دارد، افزود: دولت بنا ندارد قیمت ارز را کاهش دهد بنابراین قیمت خودروهای داخلی هم هیچ کاهشی نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه مشکل اساسی در تعیین قیمت خودرو نرخ سود بانکی است، افزود: اگر نرخ سود بانکی کاهش یابد قیمت خودروها تا 17 درصد کاهش خواهد داشت اما متاسفانه بانکها با سودآوری بالا هرگز حاضر به تغییر و کاهش نرخ خود نیستند.
به گفته نجفیمنش دولت قیمت ارز را تا 2950 تومان نگهداشته تا به به نرخ بازار نزدیک کند و این اقدام صحییح است تا خللی در بازار به وجود نیاید.
بازشدن درهای واردات، بی کیفیتی ساخت داخل را نمایان می کند
رییس انجمن قطعه سازان در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه اگر توافق صورت گیرد، درهای واردات باز خواهد شد، افزود: باز شدن درهای واردات بی کیفیتی ساخت داخل را نمایان خواهد کرد و دولت باید از ساخت داخل حمایت کند.
محمدباقر رجال با بیان اینکه متاسفانه بازار خودرو با بی رحمی هر چه تمام تر در اختیار سازندگان خارجی قرار گرفته است، افزود: این اتفاق ممکن است بخشی از درآمد دولت را تامین کند اما همواره به ضرر تولید داخل و بدنام شدن این صنعت منجر خواهد شد.
وی بیان کرد: یقین داریم که مسئولان دولتی هرگز حاضر به از دست دادن این توفیقات اقتصادی و اعتباری ، که به خصوص در چند سال گذشته به دست آورده اند، نخواهند شد.
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مشکلات این صنعت، گفت: نباید تمام مشکلات را به گردن سازنده داخل بیندازیم زیرا تامین مواد اولیه و مورد نیاز با مشکلات فراوانی روبه رو است که این اثر را بر روی کیفیت خودروها و بدنامی ساخت داخا گذاشته است.
وی بیان کرد: متاسفانه سازندگان داخلی در تامین مواد اولیه، تحریمهای خارجی و بدتر از آن تحریمهای داخلی از قبیل فشارهای بانکها، با مشکلات متعددی مواجه هستند و هر روز شاهد بدنامی ساخت داخل در بین مردم هستیم.
رجال در خصوص پیش بینی بازار خودرو با به توافق رسیدن مذاکرات گفت: اگر قرار باشد با رسیدن به توافق درهای این صنعت به روی خارجیها باز شود متاسفانه باید گفت در آن صورت خودروسازان داخلی مجال هیچ رقابتی را نداشته و مردم به استقبال خارجی ها خواهند رفت.
رییس انجمن قطعهسازان با بیان اینکه دولت باید تصمیمات متعادلی در این حوزه بگیرد، افرود: تشویقهای صادراتی، کمک به نقدینگی سازندگان داخل، ایجاد فضای رقابتی متعادل و سازنده مانند سایر کشورها ، باید در اولویت تصمیمات دولت بعد از توافق باشد.
قیمت خودروهای داخلی
بر اساس این گزارش قیمت برخی از خودروهای داخلی در بازار آزاد در حد 100 هزار تومان کاهش یافته است.
هفته جاری قیمت پراید SE111 با قیمت 100 هزار تومان، پژو 405 با قیمت 100 هزار تومان و قیمت پارس تندر هم 200 هزار تومان کاهش یافته است.
گفتنی است طی 3 ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری تولید انواع خودرو توسط خودرو سازان داخلی کشور به مرز 262 هزارو 161 دستگاه رسید که در مقایسه با 3 ماهه نخست سال گذشته ، رشد 16.2 درصدی را نشان می دهد.
در این مدت، خودروهای سواری نیز به تعداد 243 هزارو 522دستگاه تولید شد که نسبت به 3 ماهه نخست پارسال حاکی از رشد 26.6درصدی دارد.
خودرو |
قیمت نمایندگی |
قیمت بازار |
تیبا |
23 میلیون و 955 هزارتومان |
24 میلیون و300 هزار تومان |
پژو 206 تیپ 6 |
40 میلیون تومان |
40 میلیون و 200 هزار تومان |
پژو 207 اتومات |
45 میلیون و 300 هزار تومان |
54 میلیون |
پژو 405 دوگانه سوز |
30 میلیون و425 هزار تومان |
30 میلیون و 700 هزا تومان |
پژو پارس دوگانه سوز |
33 میلیون 650 هزار تومان |
36 میلیون تومان |
سمند ال ایکس |
29 میلیون 950 هزار تومان |
31 میلیون 600 هزار تومان |
دنا |
42 میلیون و 392 هزار تومان |
43 میلیون و 100 هزا تومان |
تندر 90 |
32 میلیون و 558 هزار تومان |
37 میلیون و500 هزار تومان |
پراید 111 |
20 میلیون و 144 هزار تومان |
20 میلیون و500 هزار تومان |
ریو |
105 میلیون و 659 هزارتومان |
107 میلیون |
پراید 131 |
19 میلیون و 135 هزار تومان |
19 میلیون و600 هزار تومان |
..........................
شادی سیروس
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *