۵ حاشیه عجیب تبلیغات انتخاباتی
به گزارش گروه فضای مجازی ، تبلیغات یکی از ارکان مهم و اساسی هر کاری است به ویژه اگر این کار رسیدن به کرسی مجلس شورای اسلامی باشد در گذشته و دورههای قبل از ظهور و بروز روشها و تکنولوژیهای جدید برای تبلیغات بیشتر کاندیدا از پوستر و عکس بر روی در و دیوار خود را معرفی میکردند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده فراوان از فضای مجازی و شبکههای اجتماعی نوع تبلیغات نیز در انتخابات تغییر کرده و هر کدام از داوطلبان برای جلب نظر و آرای بیشتر مردم اقدام به نوآوری و بهره گیری از روشهای خلاقانه و گاه غیر قانونی و عجیب و غریب میکنند. گزارش کوتاهی درباره انواع تبلیغات جدید از سوی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه استان گیلان را به نقل از خبرگزاری مهر میخوانید:
در گیلان وضعیت تبلیغات کاندیدا و رو کردن روشهای عجیب و غریب دست کمی از سایر نقاط کشور ندارد تبلیغاتی که حتی در برخی مواقع صدای شهروندان را نیز در میآورد.
۱. مرسومترین تبلیغات انتخاباتی در استان گیلان به راه انداختن کارناوالی از ماشینها در سطح خیابانها است یکی از مهمترین اهداف این نوع از تبلیغات به گفته رئیس ستاد یکی از کاندیداها در یکی از شهرستانهای غربی استان گیلان نمایش قدرت و مثلاً تعداد طرفداران و ایجاد ترس در خیمه رقیب است.
۲. نوع دیگر تبلیغات که این روزها از سوی هواداران برخی کاندیدا در استان گیلان شاهد هستیم دادن بلیت کنسرت و سینما و یا دعوت به مجالس شام و نهار به بهانهها و مناسبتهای مختلف است که گاهاً در این میان هزینههای میلیونی نیز میشود.
۳. بهره گیری از چهرههای تلویزیونی استانی و حتی ملی از دیگر حربهها و تبلیغات کاندیداها برای جلب نظر و آرای مردم در برخی شهرهای استان گیلان است. در این میان گوی سبقت را هنرمندان تلویزیون و ورزشکاران باسابقه از دیگر رقبا ربودهاند که میتوان از «علی مشهدی» استند آپ کمدین، «حمید ابراهیمی» بازیگر تلویزیون و «فردین معصومی» کشتی گیر بازنشسته گیلانی نام برد که طی شبهای گذشته و روزهای آینده در ستادهای انتخاباتی برخی از کاندیدا به ویژه در یکی از شهرستانهای غربی استان گیلان حاضر شده و یا خواهند شد.
۴. دادن بن خرید از فروشگاههای بزرگ شهر با مبلغ چند صد هزار تومنی به بهانه کمک به مردم این روزها در فضای مجازی استان گیلان دست به دست میشود که گلایه مردم را در پی داشته است.
۵. بر اساس شنیدهها یکی از کاندیداهای شهر رشت که پیشتر نیز در این شهر سمتی داشته و در آن زمان نیز مردم از عملکرد وی راضی نبودند کار را به جایی کشانده که با حضور در برخی از روستاها به عدهای از بزرگان با وعده دهیار یا بخشدار کردن مبالغ میلیونی پیشنهاد میدهد تا از وی در این
در این میان دادن وعدههای نخ نما از سوی اکثر کاندیداها در ۱۱ حوزه انتخابیه استان گیلان نیز در دستور کار قرار گرفته است. وعدههایی که دیگر شهروندان گیلانی را دلخوش نمیکند، زیرا سالها شاهد دادن این وعدهها و عمل نکردن به آنها بوده اند.