فانی زیر ذره بین مجلس/ اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان
خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس پیگیر عملکرد فانی برای اصلاح ساختار آموزش و پرورش است، گفت: نمایندگان در انتظار تقدیم طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان برای اصلاح سیستم آموزشی کشور از سوی دولت به مجلس هستند.
عبدالوحید فیاضی در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان در مورد نحوه پیگیری عملکرد وزیر آموزش و پرورش توسط نمایندگان مجلس اظهار کرد: مجلس فرصتی دوباره به وزیر آموزش و پرورش داد تا در این فرصت بتواند وزیر را ارزیابی کند ضمن اینکه فانی بتواند فرصتی داشته باشد که مناسبات داخلی بین مجلس و دولت را ترمیم کند.
نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از مواردی که نمایندگان مجلس از دولت انتظار دارند تسریع در روند تدوین، تصویب و اجرای طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان تسریع است.
وی افزود: این طرح به سنجش صلاحیت حرفه ای فرهنگیان پرداخته و آنها را در زمینه کیفیت آموزشی ارتقا می بخشد و این در حالی است که دولت برخلاف نظر نمایندگان معتقد است که این طرح نیازی به تصویب ندارد ولی نمایندگان برای افزایش قابلیت اجرایی این طرح و عدم معطل ماندن آن بر ضرورت تصویب این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و صحن علنی اصرار دارند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *