فریب بازاریابیهای فروش سیمکارت را نخورید
به گزارش گروه فضای مجازی ، افشار فروتن، رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیمکارت و لوازم جانبی اظهار کرد: اپراتورها اطلاعرسانی خود را از طریق روابط عمومی و پایگاههای اطلاعرسانی انجام میدهند و اینطور نیست که بخواهند فروش سیمکارت را به افراد عادی و شخص و فروشندههای معمولی واگذار کنند. با توجه به این شرایط، کاربر و مصرفکننده باید توجه کنند که اگر خارج از این چارچوب، فردی با آنها تماس گرفت و قصد فروش سیمکارت داشت، به این توجه داشته باشند که یک جای کار اشکال دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: اینکه تماس بگیرند و بگویند سیمکارت داریم، ممکن است شیوهای برای بازاریابی بعضی از مراکز فروش سیمکارت باشد که یک سری از سیمکارتها را پیشثبتنام میکنند و اپراتور آن شماره را برایشان حفظ میکند تا از این طریق بتوانند کسب درآمدی داشته باشند، بعضی دفاتر هم یک سری شماره مشخص را خریداری میکنند و توسط پرسنلشان اقدام به بازاریابی میکنند. اما در اکثر موارد تماسهایی که گرفته میشود، کلاهبرداری است و افراد نباید به این تماسها توجه کنند.
فروتن با بیان اینکه اپراتورها در حال حاضر شرایط خرید را بسیار آسان کردند و نیازی به این ترفندها نیست، گفت: بهتر است در مواجهه با این تماسها، این کار را اصلا انجام ندهد. حتی برای انتخاب شماره منتخب هم اعلام میکند که اگر شمارهای را مد نظر دارید که متناسب با شماره دیگرتان باشد، از طریق پایگاه اطلاعرسانی اپراتورها برای تهیه سیمکارت اقدام کنید.
رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیمکارت و لوازم جانبی همچنین خاطرنشان کرد کاربران باید به اطلاعرسانی روابط عمومی اپراتورها توجه کنند و با اطمینان از اپراتورها و نمایندگیهای رسمی و معتبر معرفیشده از طرف آنها خرید کنند، در غیر این صورت متضرر میشون و در نهایت جز دردسر برای کاربر، چیز دیگری برایشان ندارد.