پیشبینی بازار خودرو بعد از توافق هستهای/ بازار خودرو در انحصار سازندگان خارجی
خبرگزاری میزان: رییس انجمن قطعهسازان با بیان اینکه اگر توافق صورت گیرد، درهای واردات باز خواهد شد، افزود: باز شدن درهای واردات بی کیفیتی ساخت داخل را نمایان خواهد کرد و دولت باید از ساخت داخل حمایت کند.
محمدباقر رجال در
گفتوگو با خبرنگار اقتصادی میزان اظهار کرد: متاسفانه بازار خودرو با بی رحمی هر
چه تمام تر در اختیار سازندگان خارجی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این اتفاق ممکن است بخشی از درآمد دولت را تامین کند اما همواره به ضرر تولید داخل و بدنام شدن این صنعت منجر خواهد شد.
رییس انجمن قطعهسازان بیان کرد: یقین داریم که مسئولان دولتی هرگز حاضر به از دست دادن این توفیقات اقتصادی و اعتباری، که به خصوص در چند سال گذشته به دست آوردهاند، نخواهند شد.
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مشکلات این صنعت، گفت: نباید تمام مشکلات را به گردن سازنده داخل بیندازیم زیرا تامین مواد اولیه و مورد نیاز با مشکلات فراوانی روبه رو است که این اثر را بر روی کیفیت خودروها و بدنامی ساخت داخل گذاشته است.
بدنامی خودروسازان داخل
وی بیان کرد: متاسفانه سازندگان داخلی در تامین مواد اولیه، تحریمهای خارجی و بدتر از آن تحریمهای داخلی از قبیل فشارهای بانکها، با مشکلات متعددی مواجه هستند و هر روز شاهد بدنامی ساخت داخل در بین مردم هستیم.
رجال در خصوص به توافق رسیدن مذاکرات و وضعیت صنعت خودرو با این اتفاق گفت: اگر قرار باشد با رسیدن به توافق درهای این صنعت به روی خارجیها باز شود متاسفانه باید گفت در آن صورت خودروسازان داخلی مجال هیچ رقابتی را نداشته و مردم به استقبال خارجی ها خواهند رفت.
دخالت در قیمت گذاری
وی با انتقاد از عملکرد شورای رقابت در خصوص قیمت گذاری خودرو گفت: هیچ معنایی ندارد که شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو مداخله داشته باشد و در هیچ کشوری شاهد چنین سیستمی نیستیم.
رییس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه دولت باید تصمیمات متعادلی در این حوزه بگیرد، افرود: تشویقهای صادراتی، کمک به نقدینگی سازندگان داخل، ایجاد فضای رقابتی متعادل و سازنده مانند سایر کشورها، باید در اولویت تصمیمات دولت بعد از توافق باشد.
وی ادامه داد: این اتفاق ممکن است بخشی از درآمد دولت را تامین کند اما همواره به ضرر تولید داخل و بدنام شدن این صنعت منجر خواهد شد.
رییس انجمن قطعهسازان بیان کرد: یقین داریم که مسئولان دولتی هرگز حاضر به از دست دادن این توفیقات اقتصادی و اعتباری، که به خصوص در چند سال گذشته به دست آوردهاند، نخواهند شد.
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مشکلات این صنعت، گفت: نباید تمام مشکلات را به گردن سازنده داخل بیندازیم زیرا تامین مواد اولیه و مورد نیاز با مشکلات فراوانی روبه رو است که این اثر را بر روی کیفیت خودروها و بدنامی ساخت داخل گذاشته است.
بدنامی خودروسازان داخل
وی بیان کرد: متاسفانه سازندگان داخلی در تامین مواد اولیه، تحریمهای خارجی و بدتر از آن تحریمهای داخلی از قبیل فشارهای بانکها، با مشکلات متعددی مواجه هستند و هر روز شاهد بدنامی ساخت داخل در بین مردم هستیم.
رجال در خصوص به توافق رسیدن مذاکرات و وضعیت صنعت خودرو با این اتفاق گفت: اگر قرار باشد با رسیدن به توافق درهای این صنعت به روی خارجیها باز شود متاسفانه باید گفت در آن صورت خودروسازان داخلی مجال هیچ رقابتی را نداشته و مردم به استقبال خارجی ها خواهند رفت.
دخالت در قیمت گذاری
وی با انتقاد از عملکرد شورای رقابت در خصوص قیمت گذاری خودرو گفت: هیچ معنایی ندارد که شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو مداخله داشته باشد و در هیچ کشوری شاهد چنین سیستمی نیستیم.
رییس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه دولت باید تصمیمات متعادلی در این حوزه بگیرد، افرود: تشویقهای صادراتی، کمک به نقدینگی سازندگان داخل، ایجاد فضای رقابتی متعادل و سازنده مانند سایر کشورها، باید در اولویت تصمیمات دولت بعد از توافق باشد.
نظرات بینندگان
ضمن تایید فرمایشات جنابعالی در مورد مشکلات تحریم و بی کیفیتی تولیدات داخل به خریدار هم حق بدهید که در مقابل پولی که خرج می کند به چیزی که نیاز دارد دسترسی داشته باشد و پول برای خرید ارابه مرگ ندهد.
خدایا کی از دست این خودروهای داخلی خلاص می شویم . ما می توانیم با پولی که برای خرید پراید می پردازیم اتومبیل خیلی بهتری سوارشویم
شما روز یه روز بی کیفیت تر کنین و قیمتو بالا ببرین .اگه جرات داشتین اجازه میدادین راه واردات باز شه تا ببینین کسی از فرغون خودرو یا سایپا ماشین میخره یا نه
اگرمیخواهیدبازارداخلی خودرو ازخودروی خارجی رونق بیشتری داشته باشد قیمت راپایینتربیاوریدوکیفیت رآ بالاببرید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *