آخر و عاقبت واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی/ به نام کارگران؛ به کام سیاسیون خانه کارگر
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، به نقل از افکار نیوز، از زمان واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی، اما و اگرها و باید و نبایدها مختلفی مطرح شده است و در این مسیر شاهد فراز و نشیبهایی در برخی واگذاریها بودهایم و برخی اتفاقات نیز در برخی مجموعهها مانند هپکو، آذرآب و هفت تپه نیز رخ داده است. واقعیت این است که تصدی بخش خصوصی در برخی از این واگذاریها آن طوری که باید توقعات را بر آورده نکرده و در نتیجه موجب بروز اعتراض کارگران این مجموعهها شده که این موضوع مورد توجه معاندین نظام نیز قرار گرفته است. فلذا اقدامات حمایتی و پیشگیرانه از هر زمان دیگری ضروریتر به نظر میرسد.
اما در این راستا بنگاههای واگذار شدهای نیز هستند که پس از واگذاری با رشد روزافزون روبرو بودهاند و شرایط آنها همواره با پیشرفت روبرو بوده است.
اخیرا خبرگزاری ایلنا که مدعی حمایت از حقوق کارگران نیز هست در مطلبی از تجمع کارگران شرکت حمل و نقل بینالمللی خلیج فارس خبر داده و مدعی شده که تجمع کنندگان خواستار بازگشت شرکت به بخش دولتی هستند، این در حالی است که با بررسیهای صورت گرفته صورتهای مالی و اخبار منتشر شده سازمان بورس اوراق بهادار و مقایسه آن با گذشته به خوبی هویداست که اکثر مشکلات کلی این شرکت مرتفع شده و این مجموعه حمل و نقلی با روند خوب و مناسب نسبت به گذشته در حال خدمات رسانی است.
در حال حاضر این سوال مطرح است که خبرگزاری ایلنا که از قضا وابسته به خانه کارگر هم هست با چه هدفی بدون توجه به سیاستهای کلی اصل ۴۴ در حال تحریک احساسات کارگران در آستانه انتخابات است.
همچنین این سوال مطرح است که چه کسانی به دنبال عدم پیشرفت و زمین خوردن یک مجموعه مهم اقتصادی که حمل کالای اساسی را بر عهده دارد میباشند چرا که براساس مستندات موجود این شرکت روند رو به رشدی را طی میکند.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.