برگزاری نمایشگاههای بهاره در ۷ نقطه از شهر تهران
به گزارش گروه اقتصاد ، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید خود از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات مشترکی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همفکری اتاقهای اصناف و جامعه صنفی صورت گرفته، هفت نقطه برای برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال در نظر گرفته شده است که بر این اساس، برگزاری این نمایشگاه در مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» نیز مورد توافق واقع شده است.
وی افزود: بر اساس توافق انجام شده وزارت صنعت با هیات مدیره مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، قرار است که غرفههای عرضه کالا با حداقل قیمت در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا به همان نسبت، در عرضه کالاهای ارایه شده به مردم در این نمایشگاه هم، تخفیفهای ویژهای در نظر گرفته شود.
مدرس خیابانی با تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت و قیمت کالاهای عرضه شده در نمایشگاههای فروش بهاره گفت: موقعیت مکانی شهر آفتاب به گونهای است که برگزاری نمایشگاه بهاره در آن میتواند برای مردم ساکن در جنوب تهران به خصوص مناطق شهری ۱۸، ۱۹، ۲۰ شهرداری تهران و شهرکهای اطراف از جمله واوان، اندیشه، شهرقدس و شهر ری، گزینه مناسبی باشد؛ به خصوص اینکه با دسترسیهایی که برای تردد به منظور حضور در این نمایشگاه فراهم شده، پیش بینی ما این است که استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گیرد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به به ظرفیتها و پتانسیلهای مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب متذکر شد: یکی از زیرساختهای تجاری که هم برای توسعه صادرات و هم برای تجارت بسیار مهم است، نمایشگاه به شمار میرود که بر این اساس، سرمایه گذاری بسیار زیاد و عظیمی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب صورت گرفته است و به نظر میرسد که به دلیل اینکه این پتانسیل و موقعیت مناسب، کمتر شناخته شده است؛ از ظرفیتهای آن به خوبی استفاده نشده است.
وی خاطرنشان کرد:۴۰۰ هکتار فضای نمایشگاهی در شهر آفتاب وجود دارد که بیش از ۲۳ هزار متر سالن مسقف در آن تعبیه شده است؛ همچنین سالنهای متعدد و استاندارد جهت برگزاری نمایشگاه، جلسات و گردهماییها، از جمله ظرفیتهای این مجموعه است.
مدرس خیابانی با اشاره به بازدید خود از مجموعه شهر آفتاب، گفت: به منظور بررسی وضعیت و پتانسیل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به جهت برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال، این بازدید برنامه ریزی شده؛ چراکه برنامهریزیها به نحوی است که برای توزیع مناسبتر کالاهای مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال، نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا به کمک شبکههای معمول توزیع کالا آمده و با کم کردن فاصله تولید تا توزیع، زمینه را برای عرضه بهتر کالاها فراهم آوریم.
وی ادامه داد: بر این اساس، با توجه به زیرساختها و زیربناهای خوبی که در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب وجود دارد، برنامههای مختلفی را در این مجموعه برنامهریزی خواهیم کرد که از جمله آن میتواند برگزاری نمایشگاههای دائم کالاهای صادراتی همچون فرش، پسته، خرما و اقلامی نظیر آن بوده و محلی برای ارایه قابلیتهای تولیدی هر استان فراهم شود.
مدرس خیابانی در ادامه افزود: نمایشگاهها همواره به عنوان یک پتانسیل و ظرفیت برای کوتاهتر کردن فاصله بین مصرفکننده و تولیدکننده مطرح بوده و مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با دارابودن امکانات مناسب و دسترسی به مترو، میتواند این نقش را به خوبی ایفا کند.
وی با اشاره به تحریمهای ظالمانه آمریکا بر کشور بیان کرد: اگرچه تحریمهای ظالمانه آمریکا، شرایط سختی را برای اقتصاد ایران رقم زده است، اما در مقابل هر دری که بسته میشود، شرایط به گونهای فراهم میشود که بتوان از ظرفیتها و پتانسیلهای داخلی بیشتر استفاده کرد؛ به این معنا که بسیاری از ظرفیتها و پتانسیلهایی که تا پیش از این، در بخشهای مختلف دیده نمیشد، اکنون پدیدار شده و باید در جهت استفاده از داشتههای کشور، بیشتر تلاش کرد.
مدرس خیابانی گفت: تا امروز مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، ظرفیت پنهان و ناشناختهای برای ما بوده و بر اساس توافقات صورت گرفته این مجموعه با سازمان توسعه تجارت و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت، از امروز فایل جدیدی برای شهر نمایشگاهی آفتاب در برگزاری نمایشگاههای تخصصی، صادراتی و نیز نمایشگاههای مرتبط با عرضه محصولات تولید داخل باز شده است.
وی خواستار توجه هر چه بیشتر هیات رئیسه اتاقهای اصناف، اتاقهای بازرگانی تشکلها و مجموعههای تولیدی، صنفی و صادراتی به این مجموعه نمایشگاهی شد و تاکید کرد: بخشهای مختلف اقتصادی و تعاونی ایران میتوانند در این مجموعه سرمایهگذاری کرده و از زیرساختهای آن بهرهمند شوند.