هدف آزمون جامع ارتقاء کیفی مهارت آموزان است
به گزارش گروه جامعه ، پیش از ظهر امروز جلسهای به منظور ارائه گزارش نتایج نهایی آزمون جامع برگزار شده در نوبتهای اصلی و جبرانی، با حضور حسین بر مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، معاونتهای نظارت، آموزش و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، در محل دفتر سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، برگزاری آزمون سنجش صلاحیتهای حرفهای مهارت آموزان ماده ۲۸ توسط مرکز سنجش شایستگیهای حرفهای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان طی سالهای اخیر را از اهم وظایف مرکز سنجش، مستقر در معاونت نظارت دانشگاه اعلام و تصریح کرد: برگزاری آزمون جامع به موجب ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برنامه راهبردی این دانشگاه در افق ۱۴۰۴ مصوبه بیستمین جلسه شورای اداری دانشگاه و مفاد مندرج در دفترچه آزمون استخدامی سازمان اداری و استخدامی سازمان سنجش و آموزش کشور، برای افرادی که از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به مرکز آموزش عالی دولتی راه پیدا میکنند، ضروری است.
وی، هدف آزمون جامع را ارتقاء کیفی مهارت آموزان دانست و اظهار داشت: علاقمندان به حرفه معلمی با شرکت در آزمون جامع و کسب نمره قابل قبول با دریافت گواهی صلاحیت حرفهای ورود خود به آموزش و پرورش را قطعی خواهند کرد.
استاد دانشگاه، از تلاش و کوشش دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمانی برخوردار از صلاحیت و توانمندیهای لازم در عرصه آموزش و پرورش کشور سخن گفت و افزود: به کارگیری افرادی توانمند در حوزه دانش و مهارتهای معلمی برای آموزش نسل آینده این کشور، الزامی است.
کچوئیان، رسیدن به سطح قابل قبول استانداردهای آموزشی در راستای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را از جمله اهداف اساسی دانشگاه اعلام و خاطر نشان کرد: نظارت و ارزیابی عملکرد روسای استانی، کارکنان و اساتید در پردیسها و مراکز استانی از جمله فعالیتهای اصلی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به شمار میرود.
این مقام مسئول، با اشاره به همت و تلاش مرکز سنجش شایستگیهای حرفهای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان، در راستای برگزار شدن آزمون های اصلی و جبرانی اصلح یادآور شد: نتایج کسب شده حاصل جمع نمرات مولفههای فرهنگی، تدریس عملی و آزمون جامع است.
عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: با اعلام قبولی ۹۷ درصدی مهارت آموزان در آزمونهای اصلی و جبرانی سال ۹۸ از ارسال نتایج آزمون مهارت آموزان به منظور ارائه به ادارات محل خدمت نامبردگان به وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا روز سه شنبه ۸ بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: در جلسه تکمیلی که به زودی با مشارکت وزارت متبوع برگزار خواهد شد، تکلیف افرادی که موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفهای نشده اند تعیین و اعلام خواهد شد.
در ادامه، حسین بر مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، یکی از چالشهای اساسی آموزش و پرورش طی سالهای پیش رو را بحث نیروی انسانی دانست و افزود: علت اصلی این مهم این است که تعداد زیادی از همکاران فرهنگی طی سالهای آینده به تدریج بازنشسته خواهند شد و باید جای خود را به نیروهای جوان بدهند.
این مقام مسئول، از نیاز آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی در کلاسهای آموزشی و نگاه ریشهای دانشگاه فرهنگیان به این نیاز سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به این مهم اساسیترین حلقه تضمین کیفیت برای مهارت آموزان ماده ۲۸ گذر موفقیت آمیز از آزمون جامع است.
حسین بر، در پایان با قدردانی از خدمات مرکز سنجش، مستقر در حوزه معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان در راستای اجرای دقیق و علمی آزمون جامع، تعلیم نیروی انسانی را از جمله وظایف خطیر و مهم دانشگاه فرهنگیان برشمرد و افزود: تربیت و جذب نیروهای جایگزین همکاران بازنشسته فرهنگی نخستین اقدام این دانشگاه برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.