یک بازار میوه و تره بار برای هر ۱۲ هزار خانواده تهرانی
به گزارش گروه جامعه ، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران سید سعید راد با اعلام افتتاح بازار میوه و تره بار قیام به عنوان دویست و چهل و چهارمین بازار میوه و تره بار تهران که بدون برگزاری مراسم رسمی و با حضور اهالی محله قیام در منطقه ۱۲ به بهرهبرداری رسید، از افزایش دسترسی ساکنان محدودههای مرکزی پایتخت به خدمات این مراکز خبر داد.
وی افزود: با احتساب جمعیت تهران طبق آخرین سرشماری، با توجه به ۲۴۴ میدان و بازار که در ۲۲ منطقه تهران واقع شدهاند، هر ۱۱ هزار و ۹۳۰ خانواده تهرانی از یک بازار میوه و تره بار برخوردار هستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به تازهترین بررسی به عمل آمده، اختلاف قیمت انواع میوه و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره بار با میانگین قیمت سطح شهر ۴۲ درصد است، اظهار کرد: ارتقای خدمات میادین میوه و تره بار چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت و تفاوت قابل توجه قیمت میادین میوه و تره بار با میانگین قیمتهای سطح شهر، باعث استقبال روزافزون خانوادهها از بازارهای میوه و تره بار شده است.
راد با بیان اینکه هر منطقه تهران به طور متوسط یک میدان و ۱۰ بازار میوه و تره بار دارد، تصریح کرد: همزمان با ارتقای خدمات میادین و بازارهای میوه و تره بار، توسعه بازارها در مناطق پرجمعیت و کم برخوردار را به صورت جدی در دستور کار قرار دادهایم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با تاکید بر اینکه به طور متوسط برای هر ۳۵ هزار و ۶۳۰ شهروند یک بازار میوه و تره بار فعالیت میکند و به عبارتی، هر محله ۳۵ هزار نفری تهران از یک بازار برخوردار است، خاطرنشان کرد: ساخت بازارهای میوه و تره بار در محلات فاقد بازار از مطالبات اصلی شهروندان در محلههای مختلف شهر تهران است و تمام توان خود را به کار گرفتهایم تا نسبت به توسعه این بازارها به منظور بهرهمندی شهروندان از این امکان در تمام محلات پایتخت اقدام کنیم.