فرمولی به نام فرودگاه بغداد/ منطق آمریکایی‌ها با مردمی که تشییع میلیونی حاج قاسم را می‌آفرینند، فاصله‌ها دارد

9:39 - 29 دی 1398
کد خبر: ۵۸۸۱۱۶
مشکل آمریکایی‌ها این است که در معادلات خود یک جریانی را در داخل ایران ملاک قرار داده اند که روش و منطق آن‌ها با مردمی که ایام الله تشییع ده‌ها میلیونی حاج قاسم را می‌آفرینند فاصله‌ها دارد.

فرمولی به نام فرودگاه بغدادبه گزارش گروه فضای مجازی ، به نقل از روزنامه حمایت،از ماه‌ها قبل که آمریکایی‌ها از پروژه چند لایه و تودرتو فشار حداکثری علیه ایران اسلامی رونمایی کردند و از اعمال و اجرایی کردن شدیدترین‌های تحریم‌های تاریخی سخن گفتند؛ یک چیز وجه مشترک سخنان مقام ارشد واشنگتن بود و آن تحمیل یک توافق جدید با کشورمان بود. ترامپ، پمپئو، هوک و... بار‌ها و به کرات به صحنه آمدند و با حربه تحریم، تحمیل مذاکره به ایران را دنبال کردند. حتی کار به دیگران هم رسید و همین چند روز پیش، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم تلاش کرد از پادویی برای کدخدا جا نماند و در گفتگو با شبکه بی بی سی گفت: "بهتر است توافق با ترامپ جایگزین برجام شود! "

از سوی دیگر؛ برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی اورینت، ویژگی‌های توافق مورد نظر ترامپ برای جایگزینی با برجام را فاش ساخت.

هوک که قرار بود پروژه حقوق بشری آمریکا علیه ایران اسلامی را هدایت کند، این بار بر مقوله "توافق ترامپ" متمرکز شده و در جزییات اضلاع این توافق که گویی به حیات و ممات او و همکارانش تبدیل شده، می‌گوید: "این توافق سه تفاوت عمده با برجام خواهد داشت، نخست اینکه در این توافق ممنوعیت دائمی غنی سازی اورانیوم در ایران براساس قطعنامه شورای امنیت بازگردانده خواهد شد، چون در حال حاضر نیز نیمی از کشور‌های دارای برنامه هسته‌ای، غنی سازی انجام نمی‌دهند و ایران نیز نیازی به غنی سازی ندارد. "

هوک تفاوت دوم و سوم این توافق را نیز این گونه شرح می‌دهد:" این توافق با تصویب نهایی سنا به یک معاهده و سپس قانون بین‌المللی تبدیل خواهد شد، چون توافق اوباما تنها در حد یک تعهد سیاسی بود. همچنین در این توافق موضوعات بسیار گسترده‌تر از مسائل هسته‌ای و شامل موضوعات موشکی و مسائل منطقه‌ای نیز خواهد بود. "

به عبارت ساده تر؛ کل پروژه آمریکا در فشار حداکثری علیه کشورمان مبتنی بر تحریم‌ها است تا ما به توافق جدید تن دهیم که خروجی آن توافق علاوه بر تعطیلی کامل برنامه هسته ای، محدودیت و مهار برنامه موشکی و منطقه‌ای کشورمان هم هست!

البته این سناریوی آمریکایی‌ها یک پیوست رسانه‌ای و عملیات روانی هم دارد و آن فضاسازی‌هایی است که می‌کوشد ایران اسلامی را ناامن جلوه دهد. از جمله و از باب مثال، بازی‌ای که اخیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به راه انداخته و با سیاسی کاری تمام عیار تلاش دارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تیم‌های ایرانی در فصل جدید را در کشور بی طرف برگزارکند، نیز در همین راستاست؛ یعنی پمپاژ این ادعای واهی که به علت ناامنی در ایران، نمی‌شود یک مسابقه فوتبال را درآنجا برگزار کرد!

اما تلاش‌ها و تحرکات ترامپ و تیم او علی رغم همه این فشار‌ها و فضاسازی‌ها برای تن دادن ایران اسلامی به یک توافق جدید به نتیجه نمی‌رسد؛ چون از خیلی وقت قبل از آن، رهبر حکیم انقلاب دست آمریکایی‌ها را برای مردم باز کردند و صراحتا گفتند که آن‌ها به دنبال برجام‌های دو، سه و چهار و ... هستند (بیانات در حرم رضوی، فروردین ۹۵)
خب؛ سوال این است که پس مشکل اصلی در کجاست و چرا آمریکایی‌ها به این رویکرد و سیاست خودشان اصرار دارند؟

شواهد و قراین نشان می‌دهد جریانی در داخل به گونه‌ای عمل می‌کند که آمریکایی‌ها را به اشتباه انداخته و آن‌ها تصور می‌کنند فشار‌ها جواب خواهد داد و ایران به مذاکره-بخوانید توافق ترامپ- تن خواهد داد. این در حالی است که رویکرد جدید تروئیکای اروپایی در فعال کردن مکانیسم ماشه نشان داد که آن‌ها پادو آمریکا هستند و به مانند ارباب شان قابل اعتماد نیستند و امروز مردم ایران یکپارچه به این نقش اروپایی‌ها پی برده اند که:" سگ زرد برادر شغال است. "

بنابراین مشکل آمریکایی‌ها این است که در معادلات خود یک جریانی را در داخل ایران ملاک قرار داده اند که روش و منطق آن‌ها با مردمی که ایام الله تشییع ده‌ها میلیونی حاج قاسم را می‌آفرینند فاصله‌ها دارد.

اشتباه بعدی و مهلک آمریکایی‌ها هم ترور حاج قاسم سلیمانی بود که برای همیشه فاتحه مذاکره با آمریکا خوانده شد. چراکه ده‌ها میلیون ایرانی حاضر نیستند ایران با قاتل حقیر و خبیث حاج قاسم مذاکره داشته باشد؛ و به قول حضرت آقا؛ "جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند. "



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *