خطرات زایمان و بارداری برای زنان سیاه پوست آمریکا به دلیل نهادینه شدن تبعیض نژادی

20:00 - 21 دی 1398
کد خبر: ۵۸۵۴۳۴
تحقیقات جدید در آمریکا نشان می‌دهد مخاطرات بارداری و زایمان برای زنان سیاهپوست نه به دلیل وضعیت جسمی و مالی بلکه به دلیل تبعیض نژادی نهادینه است.
زایمان و بارداری برای مادران سیاه پوست آمریکا خطرناک‌تر از همتایان سفیدشان استبه گزارش گروه بین الملل ؛ دوران بارداری و زایمان برای مادران سیاه پوست در آمریکا به مراتب از مادران سفیدپوست با مخاطرات بیشتری مواجه است.

به گزارش هافینگتن پست، مادران سیاه پوست در آمریکا در دوران بارداری و در زمان زایمان، در قیاس با مادران سفیدپوست با مخاطرات بیشتری مواجه هستند.

مادران سیاه پوست آمریکایی سه برابر بیش از مادران سفیدپوست در اثر بیماری‌های مرتبط با حاملگی جان خود را از دست می‌دهند و ۲ برابر بیش از آن‌ها از عوارض در دوران بارداری و در زمان زایمان رنج می‌برند.
 

براساس تحقیقات جدید، علت این امر با وضعیت سلامتی و مالی زنان قابل توجیه نیست.
 
بررسی‌ها در یک بیمارستان در «نیویورک»، با جامعه آماری ۶۰۰ هزار نفر در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که زنان رنگین پوست در مقایسه با زنان سفیدپوست حتی در هنگام زایمان با مخاطرات بیشتری مواجه هستند و علت این امر نوع وضعیت سلامت و مالی آن‌ها بلکه نوع بیمه متفاوتشان است. این امر سبب می‌شود تا کیفیت مراقبت‌های بهداشتی برای رنگین پوست‌ها متفاوت از سفیدپوست‌ها باشد.

نژادپرستی ساختاری، تعصب و مشکل ارتباط پزشک و بیمار، زندگی زنان سیاه پوست باردار را با خطراتی جدی مواجه می‌کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *