در بازار لاستیک خودرو چه میگذرد؟
به گزارش گروه فضای مجازی ، حمید گرمابی درباره تفاوت قیمت لاستیک خودروهای سواری در کارخانه و بازار، اظهار داشت: لاستیک موجود در کارخانه از طریق ۲ یا ۳ واسطه به دست مصرفکننده اصلی میرسد و اگرچه این واسطهها به ازای اقدامات خود چند درصد قیمت لاستیک را افزایش میدهند، اما این رشد قیمت باید متناسب و معقول باشد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدکنندگان لاستیک داخلی میتوانند نیاز خودروهای سواری کشور را تامین کنند بنابراین نیازی به واردات لاستیک سواری نیست.
وی با بیان اینکه اختلاف قیمت لاستیک در کارخانه و بازار توجیه منطقی ندارد، اظهار کرد: نهادهای نظارتی باید به موضوع تفاوت فاحش قیمت لاستیک در کارخانه و بازار ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند، زیرا تولیدکننده از این گرانی منتفع نمیشود و تمام سود حاصله به جیب دلالان و برخی سوءاستفاده گران میرود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره کیفیت لاستیکهای تولید داخل، ادامه داد: هرچند ممکن است کیفیت لاستیکهای داخلی حدود ۱۰ درصد از همتایان خارجی آنها کمتر باشد، اما حمایت از تولید داخل به دلیل اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده مشروط بر داشتن استانداردهای روز دنیا یکی از ضرورتها محسوب میشود.