تولید داخل نیازمند رویکرد صادرات محور است
صالحی گفت: بسیاری از محصولات داخلی به دلیل عدم تولید با رویکرد صادرات و عدم لحاظ ذائقه بازارهای جهانی توفیق چندانی در عرصه صادرات نداشته اند.
خبرگزاری میزان -
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به جوانی جمعیت و افزایش نیروی فعال کار باید زمینه اشتغالزایی در کشور فراهم شود تا مانع بسیاری از کج روییهای اجتماعی در جامعه شود.
وی افزود: افزایش تولید ضمن تامین نیاز داخلی با افزایش ارزآوری برای کشور موثر است، اما این امر نیازمند تولید کیفیت بالا برای رقابت در بازارهای خارجی دارد.
صالحی ابراز کرد: بسیاری از محصولات داخلی به دلیل عدم تولید با رویکرد صادرات و عدم لحاظ ذائقه بازارهای جهانی توفیق چندانی در عرصه صادرات نداشته اند.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: تولید در کشور نیازمند یک قانون جامع و چشم انداز اقتصادی برای توسعه گام به گام برای رسیدن به هدف است.
وی افزود: بسیاری از شرکتهای بزرگ مانند جنرال موتور با برنامه ریزی بلندمدت، قدمتی بالغ بر ۱۰۰ سال دارند در حالی که برخی از شرکتهای تولیدی در کشور به دلیل فقر برنامه ریزی بین ۱۰ تا ۲۰ سال فعالیت میکنند و پس از آن از چرخه اقتصادی حذف میشوند.
صالح بیان کرد: این گونه فعالیتهای موقت باعث افزایش بیکاری و عدم توسعه برند در بازارهای بین المللی میشود.
علی صالحی کارشناس حوزه اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد با اشاره به رونق تولید در کشور بیان کرد: رونق تولید گره گشای توسعه اقتصادی و یکی از پارامترهای مهم برای افزایش اشتغال در کشور است.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با توجه به جوانی جمعیت و افزایش نیروی فعال کار باید زمینه اشتغالزایی در کشور فراهم شود تا مانع بسیاری از کج روییهای اجتماعی در جامعه شود.
وی افزود: افزایش تولید ضمن تامین نیاز داخلی با افزایش ارزآوری برای کشور موثر است، اما این امر نیازمند تولید کیفیت بالا برای رقابت در بازارهای خارجی دارد.
صالحی ابراز کرد: بسیاری از محصولات داخلی به دلیل عدم تولید با رویکرد صادرات و عدم لحاظ ذائقه بازارهای جهانی توفیق چندانی در عرصه صادرات نداشته اند.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: تولید در کشور نیازمند یک قانون جامع و چشم انداز اقتصادی برای توسعه گام به گام برای رسیدن به هدف است.
وی افزود: بسیاری از شرکتهای بزرگ مانند جنرال موتور با برنامه ریزی بلندمدت، قدمتی بالغ بر ۱۰۰ سال دارند در حالی که برخی از شرکتهای تولیدی در کشور به دلیل فقر برنامه ریزی بین ۱۰ تا ۲۰ سال فعالیت میکنند و پس از آن از چرخه اقتصادی حذف میشوند.
صالح بیان کرد: این گونه فعالیتهای موقت باعث افزایش بیکاری و عدم توسعه برند در بازارهای بین المللی میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *