۲ گام مهم دولتیها برای تحقق رونق تولید
حسنی، اعطای تسهیلات با سود کم به بخش خصوصی و کاهش مالیات از بخشهای تولیدی را ۲ گام مهم دولتمردان برای تحقق شعار سال یعنی رونق تولید معرفی کرد.
خبرگزاری میزان -
این کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: مفاهیم گستردهای در کلمه رونق تولید از جمله خودکفایی، کاهش وابستگی به خارج و افزایش اشتغالزایی نهفته است که در صورت حمایت از رونق تولید به این ۳ اصل مهم نیز خواهیم رسید.
وی افزود: برای رسیدن به رونق تولید در گام نخست باید زمینه برای اعطای تسهیلات با سود کم را برای بخش خصوصی فراهم کرد و با تامین نقدینگی ضمن افزایش ضریب تولید میزان اشتغالزایی در کشور را افزایش داد.
حسنی ابراز کرد: در گام بعدی باید مالیات بخشهای تولیدی، را نسبت به سایر فعالیتهای اقتصادی کاهش داد، امری که میتواند در کاهش هزینههای تولید موثر باشد.
این کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: کاهش هزینههای تولیدی میتواند شرایط را برای رقابت پذیری با سایر برندهای خارجی فراهم کند و ضمن ارز آوری به افزایش تراز اقتصادی در کشور منجر شود.
وی ادامه داد: تجربه بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ در جهان نشان از حمایتهای گسترده دولت برای تقویت این واحدها در مراحل اولیه شروع به کار آنها دارد، پس از عبور از این مرحله به تدریج حمایت دولت از این واحدها کاهش می یابد، اما به صفر نمی رسد.
رضا حسنی کارشناس حوزه اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد با اشاره به ضرورت رونق تولید در کشور اظهار کرد: نامگذاری امسال به نام رونق تولید نشان از نگاه ژرف رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی و اهمیت تولید برای عبور از تحریمهای بین المللی دارد.
این کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: مفاهیم گستردهای در کلمه رونق تولید از جمله خودکفایی، کاهش وابستگی به خارج و افزایش اشتغالزایی نهفته است که در صورت حمایت از رونق تولید به این ۳ اصل مهم نیز خواهیم رسید.
وی افزود: برای رسیدن به رونق تولید در گام نخست باید زمینه برای اعطای تسهیلات با سود کم را برای بخش خصوصی فراهم کرد و با تامین نقدینگی ضمن افزایش ضریب تولید میزان اشتغالزایی در کشور را افزایش داد.
حسنی ابراز کرد: در گام بعدی باید مالیات بخشهای تولیدی، را نسبت به سایر فعالیتهای اقتصادی کاهش داد، امری که میتواند در کاهش هزینههای تولید موثر باشد.
این کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: کاهش هزینههای تولیدی میتواند شرایط را برای رقابت پذیری با سایر برندهای خارجی فراهم کند و ضمن ارز آوری به افزایش تراز اقتصادی در کشور منجر شود.
وی ادامه داد: تجربه بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ در جهان نشان از حمایتهای گسترده دولت برای تقویت این واحدها در مراحل اولیه شروع به کار آنها دارد، پس از عبور از این مرحله به تدریج حمایت دولت از این واحدها کاهش می یابد، اما به صفر نمی رسد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *