بازدید نامحسوس رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک از ادارات خراسان شمالی و گلستان
به گزارش گروه چند رسانه ای ،خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر از پیش اعلام نشده اخیر به شهرهای گلستان و بجنورد به عنوان ارباب رجوع از ادارات و دفاتر ثبت اسناد و املاک بازدید کرد و در جریان چگونگی روند خدمت رسانی به شهروندان قرار گرفت.
- بیشتر ببینید:
- علتهای عدم اجرای طرح «کاداستر»
- جزییات گام جدید قوه قضائیه در بسترسازی سلامت اداری و فساد ستیزی
بازدید از پیش اعلام نشده رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اداره ثبت اسناد و املاک بجنورد
وی در این بازدید که دقایقی از آن بصورت نامحسوس انجام شد، از بخشهای مختلف این ادارات کل بازدید کرد و به استماع مشکلات و دغدغههای مراجعان پرداخت و دستورات لازم را صادر کرد.
وی در ابتدا برای ارزیابی وضع موجود در اداره ناحیه دو ثبت اسناد و املاک شهرستان بجنورد به صورت نامحسوس و بدون همراه حاضر شد و به عنوان مراجعه کنندهای که تقاضای ثبت سند برای زمینی در حاشیه بجنورد را داشت، در صف مراجعین قرار گرفت و خواسته خود را مطرح کرد.
خداییان در این واحدها به طرح خواسته خود پرداخت و وضعیت این اداره و نحوه تکریم ارباب رجوع را مورد ارزیابی قرار داد.
خداییان در رابطه با رفع مشکل پیرمردی در زمینه پرونده زمین نسقی، همراه وی به اتاق مربوط به هیات تعیین تکلیف رفت وپرونده وی را تورق زد و از حاجی پور مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی خواست با توجه به مستندات پرونده در اسرع وقت نسبت به صدور سند برای وی اقدام شود.
وی همچنین نسبت به طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده تذکراتی را گوشزد کرد.
وی در ابتدا در واحد جانمایی نقشه حاضر شد و وضعیت این واحد را مورد ارزیابی قرار داد. سپس به واحد حسابداری رفت و در حین ورود به قسمت هیات قانون تعیین تکلیف با مراجعه کنندهای مواجه شد که مدعی بود به علت نداشتن سواد، فردی پیگیری امور ثبتی زمین روستایی وی را متقبل شده است.
خداییان پیگیر موضوع شد و از این مراجعه کننده خواست تا فرد مذکور را به وی معرفی کند. این فرد در هنگام مواجهه با رئیس سازمان ثبت اسناد و هنگامی که دکتر خداییان از او خواست مدارکی دال بر وکالتنامه رسمی برای پیگیری امور این مراجعه کننده نشان دهد، دستپاچه شد و به ارایه اظهارات ضد و نقیض پرداخت و در بین حرفهایش گفت که امورات ثبتی برخی مراجعه کنندگان را انجام میدهد.
خداییان خطاب به کارکنان این واحد بر تسریع در رسیدگی به امور ارباب رجوع تاکید کرد و به آنها گفت که درصورتیکه کار ارباب رجوع با سرعت انجام شود، افراد واسطه را از پیگیری امور خود حذف خواهند کرد.