عوامل مختلف در نوسازی مدارس مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علی الهیار ترکمن، معاون برنامهریزی و توسعه منابع منابع وزارت آموزش و پرورش در اولین همایش مدیریت، نگهداری و تعمیر فضاهای آموزشی و افتتاحیه مجتمع آموزشی طالقانی که امروز در تبریز برگزار شد گفت: تئوریها و نظریات برنامهریزی آموزشی در شکل جدید صرفا برنامه آموزشی را نمیکند، امروز ارائه آموزش با کیفیت هدف اصلی بسیاری از برنامه هاست و ما هم به دنبال ارائه نظام کیفی آموزش و پرورش هستیم.
وی ادامه داد: کیفیت مولفه جدا نیست، علی رغم توسعه همه فناوریها مدرسه مهمترین نظام تضمین کیفیت محسوب میشود.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در زمینه تولید تضمین کیفیت نقیصه داشت، گفت: کیفیت در این عرصه حاصل نمیشد مگر آنکه عوامل سخت افزاری داشته باشیم، ارگونومی یکی از عوامل اصلی است که همه باید در کنار هم از آن تعریف عملیاتی داشته باشیم.
وی افزود: صرفا این موضوع را یک تعامل خاص نمیدانیم بلکه آن را سرآغاز فعالیتی پر دامنه دانسته که همه عوامل کنار هم باشند و دیدگاههای تخصصی نوسازی و آموزش و پرورش را کنار یکدیگر به کار گیرند؛ این موضوع از تغییر در نقشه تیپ مدارس و طراحی و تدوین متناسب با اقلیم گرفته تا چینش درست فضاها و مدیریت در شرایط بحران را مورد توجه قرار میدهد.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه از اصلیترین عواملی است که میتواند نقش اجتماعی و تخصصی خود را ایفا کند، بیان کرد: این موضوع باید از دستورالعمل تعمیر و نگهداری شروع شود و در وزارت آموزش و پرورش همراهی کامل داریم که در کنار سازمان نوسازی برای استفاده بهینه از فضا بهره ببریم و کار خود را انجام دهیم.