جزئیاتی از طرح کاهش آلودگی هوا
به گزارش گروه جامعه ، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن بیان جزییات طرح کاهش آلودگی هوا، گفت: در طرح نوبتی یا زوج و فرد خودروها که در شرایط آلودگی هوا اجرا میشود معمولا رانندگان به یکسری نکات توجه کنند؛ در حال حاضر دیگر طرحی به نام طرح زوج و فرد نداریم، بعد از تغییراتی که سال گذشته و امسال در طرحهای ترافیک شهر تهران که حلقه اصلی آن به عنوان طرح ترافیک محسوب میشود و حلقه دوم که به آن طرح زوج و فرد اطلاق میشد، امروز به آن طرح «کاهش آلودگی هوا» میگویند و دیگر طرحی به نام زوج و فرد نداریم و بعد از این وقتی که در شرایط اضطرار قرار میگیریم همان طرح کاهش آلودگی هوا است که تا درب منزل گسترش مییابد.
مهماندار در خصوص اینکه چه کسانی میتوانند در شرایط اضطرار از درب منزل خودور خارج کنند، بیان داشت: فقط کسانی میتوانند از درب منزل خارج شوند و تردد کنند که بیست روز رایگانی که در هر فصل در اختیار دارند را داشته و درواقع هنوز از اعتبار ۲۰ روزه آنان باقی مانده باشد.
وی افزود: پس به این ترتیب چنانچه رانندهای اگر از بیست روز اعتبار خود استفاده کرده باشد و بعد از آن بخواهد با پرداخت عوارض در سطح شهر تردد کند، به طور قطع در شرایط اضطرار اجازه استفاده از تردد در شهر را با پرداخت عوارض نخواهد داشت و فقط کسانی میتوانند در سطح شهر تردد کنند که بیست روز رایگان را در هر فصل داشته باشند.
وی همچنین از شهروندان خواست که دیگر از عبارت طرح زوج و فرد استفاده نکنند چرا که دیگر طرحی به نام زوج و فرد در شهر تهران وجود ندارد و طرح با نام «طرح کاهش آلودگی هوا» شناخته میشود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید مجدد بر اینکه که تنها کسانی میتوانند در شرایط اضطرار در سطح شهر تهران تردد کنند که از بیست روز اعتبار فصلی آنها باقی مانده باشد، گفت: در طرح کاهش آلودگی هوا که همان حلقه دوم است، در شرایط اضطرار که طرح کاهش آلودگی هوا از درب منازل شروع میشود، تنها باید ۲۰ روز اعتبار فصلی وجود داشته باشد در غیراین صورت حتی با پرداخت عوارض نیز نمیتوان از خودرو استفاده کرد.