برگزاری همایش کارزار رسانه‌ای اعتیاد با هدف تبادل اطلاعات در نیمه اول سال/ حمایت از گروه‌های سالم در برابر عوامل خطرساز

10:33 - 13 تير 1394
کد خبر: ۵۷۹۴۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کارزار رسانه ای مقابله با اعتیاد با مشارکت تشکل های غیر دولتی فعال در استان ها شکل گرفته است، گفت: همایش کارزار رسانه‌ای اعتیاد با هدف تبادل اطلاعات در نیمه اول سال برگزار می‌شود.
برگزاری همایش کارزار رسانه‌ای اعتیاد با هدف تبادل اطلاعات در نیمه اول سال

محسن روشن پژوه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان با بیان اینکه طی ماه های گذشته کارزار رسانه ای برای مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی ناشی از آن در تمام استان های کشور شکل گرفته است، اظهار کرد: براین اساس بحث مطالعاتی در حوزه اعتیاد و مقابله با این آسیب انجام شد و نظر سنجی هایی نیز در این حیطه صورت گرفته است.

مشارکت تشکل های غیر دولتی فعال در استان ها

وی در ادامه با بیان این مطلب که کارزار رسانه ای با مشارکت تشکل های غیر دولتی فعال در استان ها شکل گرفته است، افزود: پس از جمع آوری نظر سنجی و هماهنگی های بین بخشی طرح اولیه کارزار رسانه ای پیشگیری از این آسیب تهیه و اقدامات لازم در راستای در این زمینه انجام شد.

به گفته معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، براین اساس این طرح در سراسر کشور عملیاتی شده و ارزیابی های لازم هم در این حوزه در حال انجام است تا بعد از جمع آوری و بررسی نتایج داده ها در این حوزه در قالب همایشی با عنوان همایش کارزار رسانه ای کشور اطلاعات لازم در این زمینه به اطلاع کارشناسان و عموم جامعه برسد، همچنین اثر گذاری این طرح مشخص شود.

جمع آوری ارزیابی ها از همه استان های کشور

روشن پژوه با بیان این مطلب که ارزیابی تمام کارزارهای رسانه ای در استان های جمع آوری می شود، تصریح کرد: در نهایت اثر بخشی این طرح مشخص و نتایج و بررسی های به دست آمده در اختیار کارشناسان و مسئولان این حوزه قرار خواهد گرفت. در حقیقت تبادل اطلاعات در این حوزه در امر پیشگیری بسیار کمک کننده است.

برگزاری همایش تا پایان شهریورماه

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بعد از ماه مبارک رمضان بررسی های لازم در راستای زمان و مکان برگزاری این همایش انجام خواهد شد تا درنهایت پیش ازاتمام نیمه نخست سال همایش مذکور برگزار شود و ما بتوانیم از طریق برگزاری این برنامه تجارب به دست آمده را در اختیار مسئولان و کارشناسان این حوزه قرار دهیم.

فعالیت‌های رسانه‌ای از جنس مداخلات پیشگیرانه است

روشن پژوه با اشاره به اینکه فعالیت‌های رسانه‌ای در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله مداخلات پیشگیرانه موثر به شمار می رود، خاطرنشان کرد: اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه از سال 91 در دستور کار معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت و بر این اساس نخستین کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با محوریت پیشگیری از مصرف شیشه در شهر تهران برگزار شد و 2 سال بعد نیز این طرح در استان‌های، قم، مازندران، مرکزی، خراسان شمالی، یزد و گلستان شکل اجرایی به خود گرفت.

آگاه سازی و ارتقای دانش گروه مخاطب

وی با بیان اینکه آگاه سازی و ارتقای دانش گروه مخاطب در باره اثرات و عوارض منفی مصرف شیشه و اصلاح باورهای غلط در این زمینه مد نظر قرار داست، عنوان کرد: نوجوانان و جوانان 16 تا 24 سال، مخاطبان اصلی ما در این کارزار زسانه ای بودند البته آگاهسازی و اطلاع رسانی در این بخش به نحوی بود که همه مردم در هر گروه سنی توانستند از آن بهره مند شوند.

پیشگیری باید فرد، خانواده و زندگی اجتماعی را در برگیرد

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در پیشگیری از اعتیاد باید مداخلات در سطوح مختلف از جمله فرد، حلقه اطراف وی مانند خانواده همچنین حلقه زندگی اجتماعی شخص مانند محیط کار و تحصیل صورت گیرد.

حمایت از گروه سالم در برابر عوامل خطرساز

روشن پژوه با بیان اینکه آخرین شیوع شناسی های انجام شده به ما هشدار داد که روند مصرف شیشه در مقایسه با سال های گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: برهمین اساس طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد را در کشور تعریف و اجرایی کردیم تا براین اساس برنامه های پیشگیری با هدف کاهش بروز خطر اعتیاد و پیامدهای فردی، خانوادگی و اجتماعی آن در جامعه و در میان گروه سالم اجرا شده تا از این افراد در برابر عوامل خطرساز محافظت شود.




برچسب ها: میزان کشور مشارکت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *