پایتخت به ۴۰ کلانتری دیگر نیاز دارد/ تاسیس کلانتری در محلات شلوغ و حاشیه تهران شاید به زودی

4:39 - 02 دی 1398
کد خبر: ۵۷۹۱۳۸
آیا کلانتری‌های تهران از نظر کمی، پاسخگوی این کلانشهر هستند؟ و اینکه در کدام نقاط شهر نیاز بیشتری به افزایش کلانتری‌ها وجود دارد؛ رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در گفتگو با میزان به این سوالات پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، یکشنبه ۲۴ مهرماه بود که سردار «حسین رحیمی» در حاشیه برگزاری جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «سهم امنیت شهر در این بودجه تقریباً صفر است. اگرچه وضعیت تهران با هیچ یک از کلان‌شهر‌ها قابل مقایسه نیست.»


بعد از مطرح شدن این موضوع، سردار «حسین رحیمی» فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به خبرنگار گروه جامعه گفت: «برای ساخت کلانتری بودجه‌ای به پلیس پرداخت نمی‌شود، این در حالیست که طبق قانون، شهرداری و استانداری باید زمین و ساختمان را تامین کنند و به پلیس تحویل دهند.»

آیا کلانتری‌های تهران از نظر کمی، پاسخگوی این کلانشهر هستند؟ و اینکه در کدام نقاط شهر نیاز بیشتری به افزایش کلانتری‌ها وجود دارد؛ سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه به این سوالات پاسخ داد.

سردارسردار ظهیری با انتقاد از کمبود کلانتری در تهران به خبرنگار گروه جامعه گفت: تعداد کلانتری‌های تهران کم است و پلیس پیشگیری در حال پیگیری این موضوع است تا بتواند ساختمان و تجهیزات لازم را برای افزایش کلانتری‌ها فراهم کند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چند کلانتری باید به شهر تهران افزوده شود تا این مشکل برطرف شود، افزود: به مجموعه کلانتری‌های شهر تهران باید ۴۰ کلانتری افزوده شود و تمام دستگاه‌ها باید کمک کنند تا پلیس بتواند این امر را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امنیت برای کل کشور است، عنوان کرد: تامین امنیت نیازمند تامین زیر ساخت‌هایی است و برای تامین این زیر ساخت‌ها باید تمام دستگاه‌ها کمک کنند.

سردار ظهیری از رایزنی با دستگاه‌ها برای تامین این زیر ساخت‌ها و افزایش کلانتری‌ها خبر داد و افزود: عمده این کلانتری‌ها در مناطق شلوغ تهران تاسیس می‌شوند.

وی در خاتمه در خصوص جانمایی این ۴۰ کلانتری اضافه کرد: علاوه بر محلات شلوغ، مکان‌هایی که در حاشیه شهر نیز قرار دارند را برای تاسیس این کلانتری‌ها در نظر گرفته ایم تا بتوانیم کنترل بهتری داشته باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *