تعیین تکلیف ۲۸۲۷ فقره پرونده شکایت جامعه ایثارگری در سالجاری

10:15 - 01 دی 1398
کد خبر: ۵۷۹۰۷۷
دبیر کمیسیون ماده ۱۶ رسیدگی به شکایات، از تعیین تکلیف ۲۸۲۷ فقره پرونده شکایت جامعه ایثارگری و صدور رأی مقتضی در کمیسیون ماده ۱۶ از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد.

تعیین تکلیف ۲۸۲۷ فقره پرونده شکایت جامعه ایثارگری در سالجاریبه گزارش گروه جامعه ، سید ناصر میرعیسی خانی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۶ در طول سال ۱۳۹۸ گفت: جلسات کمیسیون ماده ۱۶ دو روز در هفته و در هر روز در ۳ نوبت برگزار می‌شود و به‌این‌ترتیب از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون ۱۴۹ جلسه کمیسیون ماده ۱۶ برگزار شده است.

وی افزود: نمایندگی‌های کمیسیون ماده ۱۶ مستقر در مرکز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها و نیز دیوان عدالت اداری در صدور آرای به صلاحیت کمیسیون به‌عنوان مجاری ورود شکایت به کمیسیون ماده ۱۶ هستند که تعداد کل شکایات ثبت شده از طریق نمایندگی‌های کمیسیون ماده ۱۶ استان‌ها در سال ۱۳۹۸ به کمیسیون ۲۴۶۲ مورد بوده است.

۷۷۷ مورد از پرونده‌های ورودی نیز از طریق دیوان عدالت اداری منتهی به صدور دادنامه به صلاحیت و شایستگی رسیدگی در کمیسیون ماده ۱۶ شده است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۶ رسیدگی به شکایات ادامه داد: همچنین ۱۰۴۱ رأی صادره توسط کمیسیون در دیوان عدالت اداری مورد اعتراض قرار گرفته که دادخواست مربوطه به کمیسیون ارجاع و نسبت به بخش عمده‌ای از آن‌ها تبادل لوایح انجام شده است. در همین مدت تعداد ۲۲۰ مورد از آرای کمیسیون نقض و دستور بررسی مجدد آن‌ها در قالب دادنامه شعب دیوان صادر و به کمیسیون ارجاع شده که تعداد قابل توجهی از آن مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته است.

میرعیسی خانی گفت: در ۹ ماه گذشته فقط تعداد ۳۴ رأی کمیسیون توسط شعب دیوان نقض و رأی به ورود شکایت شاکی به طرفیت دستگاه مربوط صادر شده که نشانگر دقت و صحت عمل کمیسیون ماده ۱۶ است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۶ رسیدگی به شکایات در خصوص مجموع پرونده‌ها و آرای کمیسیون در سال ۱۳۹۸ گفت: از ابتدای سال ورودی‌های کمیسیون ماده ۱۶ مجموعاً ۳۲۳۹ فقره بوده و آرای صادره توسط کمیسیون ماده ۱۶ نیز ۲۸۲۷ مورد بوده است.

میرعیسی خانی در پایان گفت: امیدواریم تا با تغییراتی که در سازوکار کارشناسی و آماده‌سازی پرونده‌ها و شیوه رسیدگی و نیز همکاری و همراهی اعضا در افزایش تعداد جلسات کمیسیون ایجاد شده، دوره انتظار رسیدگی و صدور رأی در اکثر پرونده‌ها و موضوع شکایات مطروحه، تا پایان سال به کمتر از شش ماه کاهش یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *