نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا آشکار کرد؛ افکار عمومی علیه ترامپ

11:43 - 28 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۸۳۹۴
نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از جبهه گیری افکار عمومی این کشور در برابر دونالد ترامپ حکایت دارد.
نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا آشکار کرد؛ افکار عمومی علیه ترامپبه گزارش گروه بین الملل ؛ نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا در روز‌های پایانی حضور پرونده استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور در مجلس نمایندگان، نشان دهنده وضعیت هشدارآمیز موقعیت وی در افکار عمومی است.

نظرسنجی مشترک «اکونومیست» و «یو گاو» در روز‌های ۱۴ تا ۱۷ دسامبر (۲۳ تا ۲۶ آذر) در مورد حمایت افکار عمومی از برکناری ترامپ نشان می‌دهد، ۵۰ درصد مردم آمریکا از عزل وی از ریاست جمهوری حمایت می‌کنند.

نظرسنجی مشترک «پولیتیکو» و «مورنینگ کانسولت» در همین مورد در روز‌های ۱۴ و ۱۵ دسامبر (۲۳ و ۲۴ آذر) نیز از حمایت ۵۰ درصدی مردم از برکناری ترامپ حکایت دارد.

از سوی دیگر، محبوبیت ترامپ در افکار عمومی در روز‌های اخیر با روند نزولی مواجه بوده است.

نظرسنجی مشترک اکونومیست و یو گاو نشان می‌دهد که ۵۴ درصد مردم آمریکا از ترامپ به عنوان رئیس جمهوری نامحبوب یاد می‌کنند. این در حالی است که تنها ۴۴ درصد، وی را شخصیتی محبوب می‌دانند.

       • بیشتر بخوانید:

رضایتمندی از عملکرد ترامپ نیز در روز‌های اخیر در افکار عمومی آمریکا به شدت کاهش یافته است.

نظرسنجی مشترک ان‌بی‌سی نیوز و وال استریت ژورنال نشان می‌دهد ۵۴ درصد مردم آمریکا از عملکرد ترامپ در زمینه‌های اقتصادی، سیاست خارجی و ... ناراضی هستند.

این میزان در نظرسنجی امرسون ۴۹ درصد و در نظرسنجی مشترک «رویترز» و «ایپسوس» ۵۳ درصد بوده است.

نکته قابل تامل در نظرسنجی‌های انجام شده در روز‌های اخیر بهبود شرایط و موقعیت «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، است.

نظرسنجی‌های «امرسون»، اکونومیست و یو گاو، «هیل» و «هریکس» و «کوئینیپیاک» در روز‌های ۱۱ تا ۱۷ دسامبر (۲۰ تا ۲۶ آذر) نشان می‌دهد که بایدن توانسته فاصله خود را از همقطاران دموکراتش افزایش دهد.

ضمن این که براساس نظرسنجی امرسون، بایدن در رقابت با ترامپ ۵۲ درصد آرا را از آن خود کرد.

در این نظرسنجی ترامپ، نتیجه را به «برنی سندرز»، سناتور «ورمونت» و «الیزابت وارن»، سناتور «ماساچوست» واگذار کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *