روایت گاردین از مرگ بیماران فقیر در بیمارستان‎های انگلیس

14:02 - 27 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۸۰۴۸
تحقیقات جدید در انگلیس نشان می‌دهد فقر عامل مهمی در نرخ مرگ و میر بیماران پس از جراحی‌های اورژانسی در بیمارستان‌های این کشور است.
بیماران فقیر انگلیسی ۲۹ بار بیش از بیماران ثروتمند با خطر مرگ مواجه هستندبه گزارش گروه بین الملل ؛ جدیدترین تحقیقات انجام شده در زمینه بهداشت و مراقبت‌های پزشکی در انگلیس نشان می‌دهد، رابطه معناداری میان فقر و مرگ و میر ناشی از جراحی‌های اورژانسی در بیمارستان‌های انگلیس وجود دارد.

به گزارش گاردین، تحقیقات جدید کالج لندن در مورد مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در انگلیس از رابطه معنادار میان فقر و مرگ و میر ناشی از جراحی‌های اورژانسی در این کشور حکایت دارد.

براساس این گزارش، بیماران فقیر ۲۹ درصد بیشتر از بیماران ثروتمند، با خطر مرگ در اثر جراحی‌های اورژانسی مواجه هستند.

       • بیشتر بخوانید:

نکته قابل تامل در یافته‌های این تحقیق تاثیر عواملی مانند مسکن، تحصیلات، وضعیت اشتغال و شرایط شخصی بیماران در میزان و مرگ و میر آن‌ها بوده است؛ به این معنا که بیمارانی که از جهات اقتصادی و اجتماعی در سطح پایین تری بودند به مراتب بیش از بیماران ثروتمند در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

سالانه ۶۱ هزار نفر در انگلیس تحت جراحی اورژانسی لاپاراتومی (ایجاد برش بزرگ در دیواره شکم و ورود به حفره شکمی به منظور تشخیص و درمان بیماری) قرار می‌گیرند و بیماران در سی روز پس از این جراحی با ریسک مرگ و میری معادل ۵.۴ تا ۲۳.۹ مواجه هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *