موتور جستجوی دیگری به نام «پارسی‌جو» راه اندازی می‌شود

10:27 - 11 تير 1394
کد خبر: ۵۷۷۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: اوایل مهرماه به عنوان زمان راه‌اندازی رسمی موتور جستجوی دیگری به نام «پارسی‌جو» اعلام شد.
به گزارش گروه اقتصادی ، مدیران شرکت وب‌پردازان نوین پارسی‌جو (جویشگر پارسی‌جو) گزارش پیشرفت طرح و آخرین وضعیت جویشگر بومی پارسی‌جو را ارایه کردند که در سه ماه آینده، فعالیت‌های در دست اجرا شامل ارتقای موتور و رساندن به کیفیت بالای ۸۰ درصد گوگل (با 10 درصد افزایش درمقایسه با زمان فعلی)، راه‌اندازی سرویس‌های بومی و محلی کسب و کار، دانلود و خرید، راه‌اندازی واسط کاربر جدید و ‌راه‌اندازی ایمیل و پروفایل‌سازی انجام خواهد شد.

به گفته مدیران پارسی‌جو، شمار کاربران آن برای سال نخست 500 هزار، سال دوم 1.2 میلیون، سال سوم 2.5 میلیون و سال چهارم چهار میلیون کاربر پیش‌بینی شده است.

همچنین، شمار پرس‌وجوهای روزانه دراین جویشگر هم‌اکنون 200 هزار مورد است که 32 درصد از طریق اینترنت و 68 درصد ازطریق اینترانت می باشد.

پارسی‌جو در حال حاضر توان پاسخ‌گویی روزانه به یک میلیون پرس و جو را داراست، ضمن آن که شمار بازدید روزانه آن 600 هزار بازدید است که، شمار کاربران یکتا 55 هزار کاربر و تعداد کلیک آن 300 هزار کلیک می باشد.

مدیران جویشگر "پارسی‌جو "همچنین مسایل کیفی شامل پیچیدگی زبان، پیچیدگی گراف وب و دشواری مساله رتبه‌بندی، رقبای قدرتمند جهانی و پیش ذهنیت کاربران، ارایه سرویس‌های ارزش افزوده محلی و بومی مناسب، زیرساخت سخت‌افزاری و پهنای باند مناسب را چالش‌های کار خود نام بردند و با اشاره به نیروی انسانی متخصص به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه جویشگر پارسی‌جو، جذب حمایت مالی برای نگهداری و جذب نیروی انسانی متخصص را از دغدغه‌های اصلی این جویشگر عنوان کردند.

طبق این گزارش، سرویس‌های کنونی "پارسی‌جو" شامل جستجوی وب (در500 میلیون سند وب)، جستجوی تصویر (در80 میلیون عکس)، جستجوی ویدئو (در ۵۰۰ هزارفیلم)، سرویس خبرهوشمند (دسته‌بندی وطبقه‌بندی خبرها)، جستجوی آوا (در یک میلیون فایل صوتی)، سرویس نقشه، سرویس روی گوشی‌های هوشمند و موبایل، سرویس تبلیغات هدفمند و سرویس‌های داغ (آب و هوا،قیمت سکه،ارز و خودرو،برنامه‌های تلویزیون، بورس) است.

از نگاه مدیران "پارسی‌جو"، راز نگهداری کاربر به عنوان مهم‌ترین مسئله موتورهای جستجو در کیفیت بالای موتور و سرویس‌های کلیدی نهفته است. چرا که هزینه به‌دست آوردن مشتری جدید 3 تا 30 برابر هزینه حفظ مشتری کنونی است در حالی که هزینه بازگرداندن مشتری از دست داده 50 تا 100 برابر هزینه حفظ مشتری کنونی می باشد.

این گزارش حاکی است در این نشست گزارشی از دستاوردهای مهم کارگاه‌های  9‌گانه طرح جویشگر بومی نیز برای اعضا شورای راهبری بیان شد و اعضا با تمدید مهلت "فراخوان مشارکت درتولید و ارایه محصول‌ها و خدمات طرح جویشگر بومی"موافقت کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *