۲ هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور اضافه میشود/ فعالیت ۱۶ شرکت داخلی در ساخت قطعات هواپیما
عابد زاده گفت:خرید هواپیما همچنان به صورت سابق از سوی شرکتهای هواپیمایی ادامه دارد و تحریمها نتوانسته خلل چندانی در آن ایجاد کند و درآینده نزدیک دو هواپیمای جدید به هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی اضافه خواهد شد و به لیست پرواز وارد میشود.
خبرگزاری میزان -
وی افزود: کارخانه هواپیما سازی در غرب با شروع تحریمها، ایران را از دسترسی به قطعات هواپیما محروم کرد و با توجه به برنامه ریزی برای مبارزه با تحریم و توسعه صنعت حمل و نقل سازمان هواپیمایی کشوری در یک سال گذشته موفق به ساخت قطعات هواپیما شده است.
عابدزاده تصریح کرد: شرکتهای ساخت قطعات هواپیما تلاش میکنند تا در شرایط تحریم با طراحی و ساخت قطعات، صنعت هوایی را سرپا نگه دارند بعلاوه در حوزه اطلاعات هوانوردی فعالیت دارند که در شرایط تحریم تحول بزرگی برای کشور به حساب میآید.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری از تمام شرکتهایی که برای ساخت قطعات هواپیما تلاش میکنند حمایت خواهد کرد.
وی افزود: شرکتهای دانش بنیان دارای ساختار صنعتی هستند و خوشبختانه نقش موثری در صنعت هواپیمایی ایفا میکنند، بطوریکه در ساخت و طراحی قطعات کمک بسزایی به صنعت هواپیمایی دارند، همچنین برای تعمیر و نگهداری هواپیما میتوانیم از دانش شرکتهای دانش بنیان بهرهمند شویم.
عابدزاده گفت: دانش جوانان در شرکتهای دانش بنیان باعث سرپا ایستادن صنعت هوایی کشور میشود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: خرید هواپیما همچنان به صورت سابق از سوی شرکتهای هواپیمایی ادامه دارد و تحریمها نتوانسته خلل چندانی در آن ایجاد کند. درآینده نزدیک دو هواپیمای جدید به هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی اضافه و به لیست پرواز وارد خواهند شد.
وی تاکید کرد: اسامی دو شرکت هواپیمایی که اقدام به خرید هواپیما کرده اند به دلایل امنیتی و ویژه اعلام نمیشود.
عابدزاده اظهار کرد: نرخ بلیت هواپیما بعد از آزاد سازی به ثبات رسیده و این شرایط باعث توسعه حمل و نقل در صنعت هوایی کشور شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآوری کرد: نرخ بلیت هواپیمایی وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد و قیمت آن در شرایط فعلی تا حد زیادی قابل قبول است.
وی گفت: نرخ بلیت ناوگان هواپیمایی شرایط خوبی دارد و توسعه تحولات تکنیکی به خاطر آزادسازی نرخ بلیت است، البته به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در صنعت هواپیمایی نیز هستیم.
عابدزاده تاکید کرد: مشکل سوخت رسانی همانند سابق وجود دارد و تنها کشور ترکیه برای سوخت رسانی با هواپیمایی ایران همکاری میکند. شرکتهای هواپیمایی بر اساس راهبردی که دارند اقدام به سوخت گیری در سایر کشورها میکنند که امکان اعلام این راهبردها وجود ندارد و شرکتهای هواپیمایی سعی میکنند تا فشارهای حاصل از تحریم را به حداقل برسانند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته بیان کرد: در یک سال اخیر ۱۶ شرکت داخلی مجوز طراحی ساخت قطعات هواپیما از سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت کردند.
وی افزود: کارخانه هواپیما سازی در غرب با شروع تحریمها، ایران را از دسترسی به قطعات هواپیما محروم کرد و با توجه به برنامه ریزی برای مبارزه با تحریم و توسعه صنعت حمل و نقل سازمان هواپیمایی کشوری در یک سال گذشته موفق به ساخت قطعات هواپیما شده است.
عابدزاده تصریح کرد: شرکتهای ساخت قطعات هواپیما تلاش میکنند تا در شرایط تحریم با طراحی و ساخت قطعات، صنعت هوایی را سرپا نگه دارند بعلاوه در حوزه اطلاعات هوانوردی فعالیت دارند که در شرایط تحریم تحول بزرگی برای کشور به حساب میآید.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: سازمان هواپیمایی کشوری از تمام شرکتهایی که برای ساخت قطعات هواپیما تلاش میکنند حمایت خواهد کرد.
وی افزود: شرکتهای دانش بنیان دارای ساختار صنعتی هستند و خوشبختانه نقش موثری در صنعت هواپیمایی ایفا میکنند، بطوریکه در ساخت و طراحی قطعات کمک بسزایی به صنعت هواپیمایی دارند، همچنین برای تعمیر و نگهداری هواپیما میتوانیم از دانش شرکتهای دانش بنیان بهرهمند شویم.
عابدزاده گفت: دانش جوانان در شرکتهای دانش بنیان باعث سرپا ایستادن صنعت هوایی کشور میشود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: خرید هواپیما همچنان به صورت سابق از سوی شرکتهای هواپیمایی ادامه دارد و تحریمها نتوانسته خلل چندانی در آن ایجاد کند. درآینده نزدیک دو هواپیمای جدید به هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی اضافه و به لیست پرواز وارد خواهند شد.
وی تاکید کرد: اسامی دو شرکت هواپیمایی که اقدام به خرید هواپیما کرده اند به دلایل امنیتی و ویژه اعلام نمیشود.
عابدزاده اظهار کرد: نرخ بلیت هواپیما بعد از آزاد سازی به ثبات رسیده و این شرایط باعث توسعه حمل و نقل در صنعت هوایی کشور شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآوری کرد: نرخ بلیت هواپیمایی وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد و قیمت آن در شرایط فعلی تا حد زیادی قابل قبول است.
وی گفت: نرخ بلیت ناوگان هواپیمایی شرایط خوبی دارد و توسعه تحولات تکنیکی به خاطر آزادسازی نرخ بلیت است، البته به دنبال سرمایه گذاری بیشتر در صنعت هواپیمایی نیز هستیم.
عابدزاده تاکید کرد: مشکل سوخت رسانی همانند سابق وجود دارد و تنها کشور ترکیه برای سوخت رسانی با هواپیمایی ایران همکاری میکند. شرکتهای هواپیمایی بر اساس راهبردی که دارند اقدام به سوخت گیری در سایر کشورها میکنند که امکان اعلام این راهبردها وجود ندارد و شرکتهای هواپیمایی سعی میکنند تا فشارهای حاصل از تحریم را به حداقل برسانند.
وی تاکید کرد: تمام پهبادهای غیرنظامی برای فعالیت باید مجوزهای سازمان هواپیمایی را داشته باشند و پست هم برای پهبادهای خود باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سانحه یاسوج اظهار کرد: سانحه یاسوج توسط سازمان هماپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گرفت و در مورد آن کمیته بررسی سوانح که یک کمیته مستقلی است رسیدگی کرد و کارشناسانی هم از سوی دادسرا برای رسیدگی به این سانحه به کار گرفته شدند.
عابدزاده ادامه داد: پرونده از دادگاه به دلیل نقص تحقیقات به دادسرا برگردانده شده است چرا که طبق نظر دادگاه در این تحقیقات اشتباهات بسیار بزرگی وجود داشته است.
وی درباره نرخ سوخت حمل و نقل هوایی گفت: حمل و نقل هوایی هم جزو حمل و نقلهای عمومی محسوب میشود و نرخ سوخت آن را دولت تعیین میکند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *