بهترین مدیر، مدیر حل مسئله است
به گزارش گروه جامعه به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در این همایش ضمن بیان رویکردها و پیشینه مدیریت به بیان اقتضائات و ویژگیهای مدیریت آموزشی پرداخت. او بهترین مدیر را مدیر حل مسئله و پیشتر از آن مدیر طرح مسئله دانست و گفت: مدیران باید توانایی کار در عصر محدودیتها و انتظارات بیپایان را داشته باشند.
رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلم یک مدیر آموزشی قوی است، بر اهمیت تربیت انسانها فراتر از تخصصها تاکید کرد و گفت: در عصر متلاطم هزاره سوم، برای داشتن سرزندگی در سیستم، باید مشارکت و خلاقیت را تقویت کرد؛ شرط بروز خلاقیت مشارکت در حل مسائل است.
وی در ادامه با اشاره بر رویکردهای مدیریتی، پرهیز از انتقال مسئولیت، پرهیز از نظریه سرزنش، توجه به کار تیمی، ضرورت طراحی رژیمهای متنوع در مدیریت آموزشی، پرهیز از روحیه طلبکاری، همه جانبه بودن مدیریت را از مواردی دانست که باید به آنها توجه کرد.
رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به استقبال از مدیریت مبتنی بر اهداف در مدیریت آموزشی، اضافه کرد: دانش هیچکس از تیغ کهنگی در امان نیست و نیاز به بازآموزی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
خنیفر با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت برای سازمانها، اظهار کرد: کیفیت در آموزش ضمانت آینده و کیفیت در مدیریت پرش به سمت رهبری است.
بهروز کردن و بازنگری محتواهی مرتبط با مدیریت آموزشی، برگزاری آموزشهای کوتاه مدت و کارگاهی در این خصوص، تولید آموزشهای الکترونیکی در راستای عدالت آموزشی و مدیریت سبز، همکاری برای ایجاد دانشکده مدیریت آموزشی در دانشگاه، برگزاری همایشهای مدیریت آموزشی با محوریت مدرسه تا دانشگاه، راهاندازی پژوهش نامه در این خصوص و ایجاد میز انجمن در دانشگاه فرهنگیان از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این همایش بود.