درخواست سبد حمایتی محدودیت زمانی ندارد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نبود محدودیت زمانی برای ارائه درخواست بررسی شرایط دریافت سبد حمایت معیشتی خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از صدا و سیما محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: در صورت احراز استحقاق متقاضی، مبالغ سبد حمایتی از اول اجرای طرح به صورت کامل به حساب افراد واریز میشود.
وی در خصوص چگونگی درخواست بررسی شرایط مالی افرادی که تاکنون سبد حمایت معیشتی دریافت نکرده اند، افزود: هیچ محدودیت زمانی برای درخواست از طریق کد دستوری اعلام شده وجود ندارد، لذا کسانی که این مبلغ حمایتی به حساب آنها واریز نشده است، میتوانند بدون محدودیت زمانی و با سهولت با سامانه مورد نظر تماس بگیرند.
وی در خصوص چگونگی درخواست بررسی شرایط مالی افرادی که تاکنون سبد حمایت معیشتی دریافت نکرده اند، افزود: هیچ محدودیت زمانی برای درخواست از طریق کد دستوری اعلام شده وجود ندارد، لذا کسانی که این مبلغ حمایتی به حساب آنها واریز نشده است، میتوانند بدون محدودیت زمانی و با سهولت با سامانه مورد نظر تماس بگیرند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پس از اعلام درخواست از طریق این سامانه و دریافت کد رهگیری، متقاضیان پس از ۴۸ ساعت با ورود به سامانه حمایتی و از طریق کد رهگیری، فرمی را تکمیل و تقاضای رسیدگی به وضعیت مالی خود را ارائه میکنند.
شریعتمداری مطرح کرد: در صورت احراز استحقاق متقاضی مبالغ سبد حمایتی از اول اجرای طرح به صورت کامل به حساب افراد واریز میشود و همچنین در صورت رد درخواستها دلیل آن به متقاضیان اعلام میشود.
وی با اشاره به تصمیمات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در اختصاص سبد حمایتی به ۶۰ میلیون نفر در پی افزایش قیمت بنزین، گفت: این مبالغ علاوه بر پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حدود ۱۵ میلیون نفر از یارانه بگیران در شرایط حاضر از مبلغ مربوط به سبد حمایت معیشتی استفاده نکردند، لذا براساس تصمیمات ستاد اقتصادی دولت، کد دستوری برای تقاضای بررسی شرایط این افراد معین شده است.
شریعتمداری همچنین گفت: سازمان فناوری اطلاعات سرویسی را در قالب یک سامانه در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار داده است تا از طریق همین کد دستوری تقاضاها را بررسی کنند گرچه در شروع کار با اختلالات فنی مواجه شد، اما از غروب دیروز مشکلات فنی رفع و تقریباً مطلوبی در ارائه خدمات بوجود آمد.
وی از همکاری سه شرکت ارائه کننده خدمات با سازمان فناوری اطلاعات در راه اندازی و بکارگیری سامانه مورد نظر اشاره کرد و افزود: در ابتدای کار یکی از این شرکتها با اختلالات فنی مواجه شده بود که اکنون این اختلال از سوی سازمان فناوری اطلاعات رفع شده و متقاضیان میتوانند با سهولت و بدون هیچ عجلهای نسبت به ثبت درخواست از طریق کد دستوری اعلام شده اقدام کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *