کالای ایرانی نیازمند برندسازی بین المللی است
صفاری گفت:تحریمهای بین المللی شرایط را برای تغییر نگاه از خارج مرزها به داخل را ایجاد کرده و میتوان با استفاده از توان داخلی تهدیدهای خارجی را تبدیل به فرصت کرد.
خبرگزاری میزان -
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: سود بالای بانکی و افزایش نرخ مالیات شرایط را برای تولیدکنندگان داخلی سخت کرده است، برداشتن این دو مانع میتواند نرخ تولید در کشور را افزایش دهد.
وی افزود: تحریمهای بین المللی شرایط را برای تغییر نگاه از خارج مرزها به داخل را ایجاد کرده و میتوان با استفاده از توان داخلی تهدیدهای خارجی را تبدیل به فرصت کرد.
صفاری با اشاره به واردات کالا به کشور بیان کرد: ساماندهی واردات و صادرات و جلوگیری جدی و عملی از واردات کالاهای غیرضروری و دارای تولید مشابه داخلی و تشویق مردم به استفاده از کالای ساخت داخل زمینه را برای افزایش رشد اقتصادی فراهم میکند.
وی با اشاره به فقر برند سازی در کشور ابراز کرد: بسیاری از کالاهای تولید در کشور به دلیل نداشتن برند نتوانسته اند سهم قابل توجهی از بازارهای بین المللی را داشته باشند، تمرکز بر بِرندسازی یک یا چند محصول خاص تولید داخل در هر بخش و رعایت استاندرهای بین المللی برای افزایش صادرات در این بخش باید به صورت جدی دنبال شود.
احمد صفاری کارشناس اقتصادی در گفتگو با میزان؛ با اشاره به تحریمهای اقتصادی در کشور اظهار کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی به تحریمهای بین المللی مربوط نمیشود و باید دلایل آن را در جای دیگر جستجو کرد.
این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: سود بالای بانکی و افزایش نرخ مالیات شرایط را برای تولیدکنندگان داخلی سخت کرده است، برداشتن این دو مانع میتواند نرخ تولید در کشور را افزایش دهد.
وی افزود: تحریمهای بین المللی شرایط را برای تغییر نگاه از خارج مرزها به داخل را ایجاد کرده و میتوان با استفاده از توان داخلی تهدیدهای خارجی را تبدیل به فرصت کرد.
صفاری با اشاره به واردات کالا به کشور بیان کرد: ساماندهی واردات و صادرات و جلوگیری جدی و عملی از واردات کالاهای غیرضروری و دارای تولید مشابه داخلی و تشویق مردم به استفاده از کالای ساخت داخل زمینه را برای افزایش رشد اقتصادی فراهم میکند.
وی با اشاره به فقر برند سازی در کشور ابراز کرد: بسیاری از کالاهای تولید در کشور به دلیل نداشتن برند نتوانسته اند سهم قابل توجهی از بازارهای بین المللی را داشته باشند، تمرکز بر بِرندسازی یک یا چند محصول خاص تولید داخل در هر بخش و رعایت استاندرهای بین المللی برای افزایش صادرات در این بخش باید به صورت جدی دنبال شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *