فرودگاه مهرآباد تعطیل نمیشود/ پروازهای غیرمسافری باید محدود شود
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد تعطیل نمیشود اما باید ترافیک های غیرتجاری و غیر مسافری را محدود کنیم گفت: متاسفانه شاهد گفتار غیر کارشناسی مبنی بر تعطیلی فرودگاه مهرآباد هستیم در حالی که این فرودگاه با بیش از 70 سال قدمت، جایگاه ویژهای در نظام حمل و نقل به ویژه نظام اقتصادی کشور دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، رحمتالله مهآبادی در مراسم آغاز عملیات نوسازی و بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه مهرآباد گفت: این پروژه نخستین بازسازی کامل عوامل پروازی فرودگاه مهرآباد بعد از انقلاب است که در چهار مرحله اجرا میشود.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه فرودگاه بینالمللی مهرآباد دارای دو باند ۲۹ راست و ۲۹ چپ است، گفت: در مرحله اول باند ۲۹ راست با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان مورد بازسازی قرار میگیرد. زمان اجرای این پروژه حدود ۱۰ ماه است اما امیدواریم با کمک پیمانکار، این پروژه برای نوروز ۹۵ به بهرهبرداری برسد.
مهآبادی با اشاره به اینکه در بازسازی عوامل پروازی فرودگاه مهرآباد از فناوری بتون استفاده میشود، گفت: این فناوری قبلا در اپرون (محل پارک هواپیما) این فرودگاه و باند فرودگاه بینالمللی تبریز استفاده شده است اما این پروژه از این نظر در پروژه نوسازی سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد متفاوت است که دانش فنی استفاده از فناوری بتون با مشارکت مشاور خارجی به کشور منتقل میشود.
وی درباره اخلال در پروازها همزمان با اجرای پروژه نوسازی و بهسازی باند گفت: تلاش ما این است محدودیتی در پروازها همزمان با اجرای این پروژه رخ ندهد بنابراین این عملیات به گونهای طراحی میشود که فرودگاه به فعالیت خود ادامه دهد اما قدر مسلم ممکن است محدودیتها و بعضا تأخیرهایی در پروازها وجود داشته باشد؛ در عین حال قرار نیست تعداد پروازها به صورت گستردهای کاهش یافته یا به طور کلی ابطال شوند.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه نوسازی عوامل پروازی فرودگاه بینالمللی مهرآباد با قیمت پایه امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: در مجموع برای نوسازی کل عوامل پروازی شامل اپرون، دو باند فرودگاه و تاکسیویها حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مهآبادی افزود: مزیت استفاده از فناوری بتون نسبت به آسفالت، مقاومات بیشتر آن است که امیدواریم با نوسازی سطوح پروازی فرودگاه، باند ۲۹ راست تا ۴۰ سال دیگر قابل بهرهبرداری باشد.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور درباره اظهاراتی مبنی بر جابجایی یا تعطیلی فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: متاسفانه شاهد یک گفتار غیر کارشناسی مبنی بر تعطیلی این فرودگاه هستیم. فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیش از 70 سال قدمت، جایگاه ویژهای در نظام حمل و نقل به ویژه نظام اقتصادی کشور دارد.
مهآبادی افزود: فرودگاه بین المللی مهرآباد نماد صنعت حمل و نقل و همچنین نماد انقلاب اسلامی است چرا که اولین سخنرانی حضرت امام (ره) بعد از بازگشت به کشور در این فرودگاه بود.
وی با یادآوری طرح جامع فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: بر اساس این طرح با کمک مسئولان نظام ٬بهرهبرداری تجاری از این فرودگاه بیشتر میشود به گونهای که ترمینالها گسترش مییابد و با هدف کاهش محدودیت ها باند سوم فرودگاه در میان مدت احداث میشود، ضمن اینکه سطح خدمات افزایش پیدا میکند.
مهآباد افزود: اگر هم قرار باشد فرودگاه مهرآباد منتقل شود با توجه به رشد 10 درصدی مسافران حداقل دو دهه زمان نیاز دارد؛ ضمن اینکه این فرودگاه تعطیل نمیشود اما باید ترافیک های غیرتجاری و غیر مسافری را محدود کنیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور درباره شهر فرودگاهی امام خمینی نیز گفت: عملیات ایجاد شهر فرودگاهی و منطقه آزاد در این فرودگاه به سرعت در حال انجام است که در همین زمینه شرکت شهر فرودگاهی ایجاد شده و در مرحله ثبت قرار دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه فرودگاه بینالمللی مهرآباد دارای دو باند ۲۹ راست و ۲۹ چپ است، گفت: در مرحله اول باند ۲۹ راست با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان مورد بازسازی قرار میگیرد. زمان اجرای این پروژه حدود ۱۰ ماه است اما امیدواریم با کمک پیمانکار، این پروژه برای نوروز ۹۵ به بهرهبرداری برسد.
مهآبادی با اشاره به اینکه در بازسازی عوامل پروازی فرودگاه مهرآباد از فناوری بتون استفاده میشود، گفت: این فناوری قبلا در اپرون (محل پارک هواپیما) این فرودگاه و باند فرودگاه بینالمللی تبریز استفاده شده است اما این پروژه از این نظر در پروژه نوسازی سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد متفاوت است که دانش فنی استفاده از فناوری بتون با مشارکت مشاور خارجی به کشور منتقل میشود.
وی درباره اخلال در پروازها همزمان با اجرای پروژه نوسازی و بهسازی باند گفت: تلاش ما این است محدودیتی در پروازها همزمان با اجرای این پروژه رخ ندهد بنابراین این عملیات به گونهای طراحی میشود که فرودگاه به فعالیت خود ادامه دهد اما قدر مسلم ممکن است محدودیتها و بعضا تأخیرهایی در پروازها وجود داشته باشد؛ در عین حال قرار نیست تعداد پروازها به صورت گستردهای کاهش یافته یا به طور کلی ابطال شوند.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه نوسازی عوامل پروازی فرودگاه بینالمللی مهرآباد با قیمت پایه امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: در مجموع برای نوسازی کل عوامل پروازی شامل اپرون، دو باند فرودگاه و تاکسیویها حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مهآبادی افزود: مزیت استفاده از فناوری بتون نسبت به آسفالت، مقاومات بیشتر آن است که امیدواریم با نوسازی سطوح پروازی فرودگاه، باند ۲۹ راست تا ۴۰ سال دیگر قابل بهرهبرداری باشد.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور درباره اظهاراتی مبنی بر جابجایی یا تعطیلی فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: متاسفانه شاهد یک گفتار غیر کارشناسی مبنی بر تعطیلی این فرودگاه هستیم. فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیش از 70 سال قدمت، جایگاه ویژهای در نظام حمل و نقل به ویژه نظام اقتصادی کشور دارد.
مهآبادی افزود: فرودگاه بین المللی مهرآباد نماد صنعت حمل و نقل و همچنین نماد انقلاب اسلامی است چرا که اولین سخنرانی حضرت امام (ره) بعد از بازگشت به کشور در این فرودگاه بود.
وی با یادآوری طرح جامع فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: بر اساس این طرح با کمک مسئولان نظام ٬بهرهبرداری تجاری از این فرودگاه بیشتر میشود به گونهای که ترمینالها گسترش مییابد و با هدف کاهش محدودیت ها باند سوم فرودگاه در میان مدت احداث میشود، ضمن اینکه سطح خدمات افزایش پیدا میکند.
مهآباد افزود: اگر هم قرار باشد فرودگاه مهرآباد منتقل شود با توجه به رشد 10 درصدی مسافران حداقل دو دهه زمان نیاز دارد؛ ضمن اینکه این فرودگاه تعطیل نمیشود اما باید ترافیک های غیرتجاری و غیر مسافری را محدود کنیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور درباره شهر فرودگاهی امام خمینی نیز گفت: عملیات ایجاد شهر فرودگاهی و منطقه آزاد در این فرودگاه به سرعت در حال انجام است که در همین زمینه شرکت شهر فرودگاهی ایجاد شده و در مرحله ثبت قرار دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *